شنبه 30 فروردین 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: مذاکرات مستقیم با آمریکا از زمان احمدی‌نژاد شروع شده بود

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفته است که مذاکره مستقیم با آمریکا از بیش از دو سال پیش و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد آغاز شده بود.

او همچنین گفته که با طرح پیشنهادی از طرف ایران مساله تاسیسات آب سنگین اراک در مذاکرات هسته‌ای "تقریبا به نتیجه" رسیده است.

علی‌اکبر صالحی، که پیش از این وزیر امور خارجه ایران بود، می‌گوید حدود سه سال پیش از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، درخواست کرده بود که ایران با آمریکا به طور مستقیم وارد مذاکره شود.

به گفته او آقای خامنه‌ای در این باره اظهار بدبینی کرد و با ذکر مثال‌هایی درباره "موضع عراق و افغانستان" گفت آمریکایی‌ها "قابل اعتماد نیستند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با این حال رهبر ایران سرانجام با مذاکره مستقیم توافق کرده و گفته است: "اما بدانید که این اتمام حجت خواهد بود. ما بهانه را از آن‌ها خواهیم گرفت و به مردم خودمان اعلام خواهیم کرد که از هر فرصتی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز این موضوع در چارچوب عزت، حکمت و مصلحت استفاده می‌کنیم."

علی اکبر صالحی، می‌گوید رهبر ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا چهار شرط گذاشت که یکی از آنها این بوده است که مذاکرات محدود به مساله هسته‌ای باشد.
به دنبال توافق شش ماهه ژنو در آذر ماه سال گذشته، ایران و شش قدرت جهان سرگرم مذاکره برای رسیدن به توافقی جامع درباره برنامه هسته‌ای ایران هستند.
تازه‌ترین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ دو هفته پیش در وین به پایان رسید.
هفته پیش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرد که توافق جامع اتمی مورد نظر تا تیر ماه به دست بیاید.

پیش از این اخباری از کلیک مذاکرات سری ایران و آمریکا منتشر شده بود اما آیت‌الله علی خامنه‌ای در ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ کلیک گفته بود: "عده‌ای از روی ساده‌لوحی یا غرض از پیشنهاد مذاکره آمریکا خوشحال می‌شوند؛ مذاکره مشکلی را حل نمی‌کند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016