سه شنبه 2 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع خانواده زندانيان سياسی در مقابل دفتر ریاست جمهوری

خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین، در مقابل دفتر ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند و ضمن سر دادن شعارهایی خواهان اقدام دولت در برابر حمله اخیر نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوين و ضرب و شتم زندانیان سیاسی شدند. برخی خبرها حاکی از بازداشت سه نفر در این تجمع است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کلمه – گروه خبر: نه تنها خانواده‌های زندانيان که بسياری ديگر هم برای ابراز هم‌دردی با آنها و عزيزان دربندشان به پاستور و دفتر رياست‌جهوری رفتند تا اعتراض خود را نسبت به ضرب و شتم و عدم رسيدگی به وضعيت مجروحان واقعه پنجشنبه زندان اوين، نشان دهند.

همهمه در ميان جمع زياد است، ملاقات روز گذشته آنان با زندانيان نه تنها از نگرانی‌هايشان کم نکرد که مشاهده آثار کبودی و ضرب و شتم غيرانسانی و همچنين نگه‌داری بسياری از زندانيان در انفرادی، بر نگرانی خانواده‌ها افزوده و باعث تجمع آنان روبه‌روی پاستور شده است. خانواده‌ها و دوستان و حاميان زندانيان سياسی به پاستور رفتند تا اعتراض خود را به گوش رييس‌جمهور و اعضای هيات دولت که تا کنون واکنشی نسبت به اين فاجعه نشان نداده‌اند، برسانند.

به گزارش خبرنگار کلمه، تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهايی نظير «وزير بی کفايت استعفا استعفا» «اين همه رای گرفتين دولت چرا نشستين» و «اوين شده فلسطين دولت چرا نشستين» اعتراض خود را به سخنان مصطفی پورمحمدی وزير دادگستری که مدعی شده بود تنها جراحات سطحی برای دو تن از زندانيان به جود آمده، نشان داده و خواستار استعفای وزير دادگستری بدليل اين سخنان کذب شدند.

پس از گذشت ساعتی از تجمع، خليلی‌نژاد مسول ارتباطات دفتر رياست جمهوری در تماسی خبر اين تجمع را به مجيد انصاری معاون پارلمانی حسن روحانی داد و از وی کسب تکليف کرد.

بنابر آخرين گزارش‌ها، از سوی دولت فردی بين خانواده‌ها حاضر شده و قرار است ۵ نماينده از سوی خانوده‌ها برای گفت‌وگو با مقامات دولتی داخل پاستور بروند. همچنين از بقيه خانواده‌ها درخواست شده که محل را ترک کنند اما آنها تا پايان گفت‌وگوی نماينده‌هايشان با مقامات دولتی در همانجا خواهند ماند.

پيش از اين خانواده‌های زندانيان سياسی، روز يک شنبه نيز با تجمع روبه‌روی مجلس خواستار شناسايی عاملان اين اقدام، رفع حبس انفرادی زندانيان و برگرداندن آنها به بند و رسيدگی به زندانيان در اعتصاب، مداوای هرچه سريعتر زندانيان مجروح توسط پزشکان معتمد خانواده‌ها واعزام نمايندگانی برای بازديد از بند ۳۵۰ شده اند.

همچنين برخی از خانواده‌های زندانيان سياسی اعلام کرده‌اند که برای همراهی با عزيزان خود از امروز تا زمان رسيدن به خواسته‌هايشان روزه سياسی می‌گيرند.

***

۵ نماينده خانواده های زندانيان سياسی برای مذاکره با نمايندگان دولت به نهاد رياست جمهوری دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، نمايندگان خانواده های زندانيان سياسی در لحظه ی تنظيم خبر در نهاد رياست جمهوری منتظر مذاکره هستند.

در همين حال احمد حائری برادر سعيد حائری نيز گفته است که ماموران امنيتی تاکيد کرده اند که با مصاحبه هايی که در آن نشر اکاذيب نباشد مشکلی ندارند.

خانواده های زندانيان سياسی طی روزهای گذشته اطلاع رسانی وسيعی درباره ی وضعيت زندانيان خود و ضرب و شتم و تهاجم خونين به بند ۳۵۰ زندان اوين داشته اند.

ساعتی پيش کلمه خبر داده بود که خليلی‌نژاد مسول ارتباطات دفتر رياست جمهوری در تماسی خبر اين تجمع را به مجيد انصاری معاون پارلمانی حسن روحانی داد و از وی کسب تکليف کرده بود. همچنين از سوی دولت فردی بين خانواده‌ها حاضر شده و قرار بود که ۵ نماينده از سوی خانوده‌ها برای گفت‌وگو با مقامات دولتی داخل پاستور بروند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016