چهارشنبه 3 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خريد کالای خارجی با مشابه داخلی ممنوع شد

اين مشارکت علاوه بر ارزش مادی که می‌تواند به اجرای برنامه‌های دولت در حمايت از توليد، تأمين امنيت غذايی و توسعه بيمه‌ها کمک کند واجد ارزش بيشتری به لحاظ همراهی ارزشمند معنوی با دولت بود.

هیأت وزيران به منظور حمايت از توليد داخلی در جلسه صبح امروز خود فهرست ممنوعيت خريد کالاهای خارجی که دارای مشابه توليد داخلی هستند را مورد تصويب قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، صبح امروز جلسه هیأت وزيران به رياست حسن روحانی رييس جمهور و با حضور اعضای دولت تشکيل شد و در خصوص موضوعات گوناگون کشور بحث و تصميم‌گيری شد.

در ابتدای اين جلسه معاون امور اجرايی رييس‌جمهور از ثبت نام متقاضيان دريافت يارانه نقدی گزارشی به دولت ارائه کرد.

بر پايه اين گزارش حدود ۹ درصد از جمعيت ايران ثبت نام نکرده و دو ميليون و چهارصد هزار نفر نيز که تا فروردين ماه جاری يارانه دريافت کرده بودند، از ادامه دريافت آن انصراف داده‌اند.

هیأت وزيران از کسانی که به دعوت دولت و اقشار مرجع پاسخ مثبت دادند و در شرايط دشوار اقتصادی کنونی حاضر شدند داوطلبانه از دريافت اين مبلغ اعلام انصراف نمايند، تشکر و قدردانی می‌نمايد و اين مشارکت ارزشمند در مديريت منابع ملی را سپاس می‌گويد.

اين مشارکت علاوه بر ارزش مادی که می‌تواند به اجرای برنامه‌های دولت در حمايت از توليد، تأمين امنيت غذايی و توسعه بيمه‌ها کمک کند واجد ارزش بيشتری به لحاظ همراهی ارزشمند معنوی با دولت بود.

معاون برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رييس‌جمهور هر سه ماه يکبار گزارش مصارف منابع آزاد شده از محصل انصراف را به افکار عمومی ارائه خواهد کرد و اميد دارد که به تدريج با آشکار شدن آثار سياست‌های دولت منابع حاصل از هدفمندی به صورت دقيق‌تری به مصرف حمايت گسترده از محرومان جامعه سوق داده شود.

همچنين هیأت وزيران از دست‌اندرکاران اجرايی ثبت نام که با شايستگی فراوان به اين امر مهم اهتمام کردند و اين حجم از ثبت نام را در مدت محدود و به روش الکترونيکی سازماندهی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

علی‌رغم محدوديت منابع، عزم دولت برای بهبود نظام سلامت و توسعه پوشش بيمه و تأمين امنيت غذايی جدی است و حمايت از توليد و خروج از رکود و استمرار مهار تورم را در دستور کار خود دارد.

در ادامه و به منظور حمايت از توليد داخلی هیأت وزيران فهرست ممنوعيت خريد کالاهای خارجی که دارای مشابه توليد داخلی هستند را مورد تصويب قرار داد.

همچنين اساسنامه شرکت‌های زير مجموعه شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جديد، اساسنامه شرکت بهينه‌سازی مصرف سوخت و اصلاح اساسنامه سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی و عمومی به تصويب هیأت وزيران رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016