پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنجال بر سر میهمانی همسر روحانی: رقص لزگی یا قرائت قرآن؟

رادیو فرانسه - دفتر ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای، شایعۀ برگزاری ضیافت بزرگ همسر حسن روحانی را تکذیب کرد. از یک روز قبل، حملات زیادی در رسانه‌های ایران علیه رئیس جمهور دیده می‌شود. امروز چهارشنبه، تعدادی از زنان چادری در مقابل دفتر ریاست جمهوری علیه ضیافت مذکور دست به تظاهرات زدند. طی همین روز، خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز مقابل دفتر ریاست جمهوری جمع شده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروهی از مخالفان دولت حسن روحانی ادعا می‌کنند که همسر وی ضیافت پرتجملی در کاخ سعدآباد به مناسبت روز زن و میلاد حضرت فاطمه برگزار کرده است. با اتکا به این موضوع، حملات تندی علیه رئیس جمهور و دولتش شکل گرفته است. این در حالی است که دفتر رئیس جمهوری با تکذیب «میهمانی بزرگ»، از برگزاری یک مجلس سنتی مولودی سخن گفته‌ است.

در واکنش به انتقادهای تند از مهمانی همسر حسن روحانی، نهاد ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای رسمی منتشر کرد و همۀ اتهامات را «شایعات، افترا و اکاذیبی» دانست که از طریق «پیامک‌هایی به صورتی هماهنگ در فضای رسانه ای کشور منتشر شده است».
این اطلاعیه در مورد کیفیت مراسم توضیح می‌دهد که امسال نیز «در امتداد سنتی هر ساله»، به مناسبت ولادت حضرت فاطمه و روز زن «جشنی به میزبانی همسر رئیس جمهوری با حضور همسران سفرای کشورهای خارجی و مدیرانِ نظام برگزار شد».
این اطلاعیه می‌افزاید «چنانچه ویژگی مجالس مولودی مختص بانوان است، تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند»...
اما خبرگزاری "فارس" مدعی است که در این جشن، شش دختر «رقص لزگی» اجرا کرده‌اند.

روز گذشته، گروهی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری «مهمانی اشرافی در کاخ سعدآباد به مناسبت روز زن» به رئیس‌جمهور تذکر دادند.
آنها در تذکر خود می‌گویند: «آیا می‌توان شعار صرفه‌جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه به مردم داد و در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن مهمانی اشرافی گرفت و از بیت‌المال هزینه کرد؟»...

به نوشتۀ خبرگزاری "فارس" امروز چهارشنبه، «گروهی از بانوان تهرانی به صورت خودجوش، در اعتراض به جشن برپا شده از سوی همسر رئیس جمهور، در مقابل ساختمان ریاست جمهوری، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند».
آنان از جمله شعار دادند «دولت تدبیر و امید، تأسف، تأسف» یا «انصراف از یارانه، ریخت و پاش شاهانه».

تجمع این زنان در مقابل ساختمان ریاست جمهوری، در همان روز صورت گرفت که گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز برای اعتراض کتک خوردن زندانی‌های بند ٣۵٠ به همین محل رفته بودند.

سمبوسه و قرائت قرآن
در جبهۀ مقابل، اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهوری، در صفحۀ فیس‌بوک خود، جزییات میهمانی مذکور را از قول همسرش نقل می‌کند و می‌نویسد: «از خانم که اتفاقاً در این جلسه حضور داشته پرسیدم که اصل ماجرا چه بوده است؟ گفت این حرف‌ها نبوده... جلسه ای رسمی بود با حضور همسران سفرای مقیم تهران. محلش هم ساختمان حافظیه بوده است. یعنی همانجایی که همه ساله مراسم رسمی دیدار سفرای مقیم تهران با رییس جمهور برگزار می‌شود... برنامه هم ویژه بانوان بوده است. لذا هیچ اختلاطی در کار نبوده است، شام هم نه تنها اشرافی نبود بلکه بسیار مختصر و در حد یک پذیرایی ساده بوده، به ما هم یک سمبوسه و یک تکه پیتزای کوچک رسید»...

جهانگیری از قول همسرش می‌افزاید که در این مجلس «قرائت قرآن مجید هم داشتیم»...


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016