سه شنبه 31 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازگشايی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با عنوانی جديد

مشاور فرهنگی رييس‌جمهور با تأکيد بر لزوم به رسميت شناختن وجود يک تشکل صنفی قدرتمند برای روزنامه‌نگاران توسط دولت، از احتمال بازگشايی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با عنوانی جديد خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسام‌الدين آشنا - مشاور فرهنگی رييس‌جمهور - درباره‌ی بازگشايی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در شرايطی که بيش از يک سال از رياست جمهوری حسن روحانی و وعده‌ی انتخاباتی او در اين زمينه می‌گذرد‌، به خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: ممکن است اين اتفاق با اين اسم (انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران) رخ ندهد، اما اين‌که جامعه‌ی روزنامه‌نگاران حق دارد که يک تشکل صنفی قدرتمند داشته باشد‌، توسط اين دولت به رسميت شناخته شده است.

او ادامه داد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اين موضوع را در اولويت کاری خود قرار داده است که از تشکيل نظام صنفی مطبوعاتی کشور حمايت کند.

مشاور فرهنگی رييس‌جمهور همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا قرار است تعاملی بين دستگاه‌ها در حوزه‌ی برخورد با مطبوعات و بسته شدن روزنامه‌ها صورت گيرد؟ اظهار کرد: اين، بحث دومی است که بررسی می‌شود که همان، اصلاح و بازنگری قانون مطبوعات کشور است. اين موضوع نيز در اولويت معاونت مطبوعاتی است که قانون نظام صنفی و قانون جامع رسانه‌ها را با هم در دستور کار قرار دهيم.

آشنا در پاسخ به اين‌که چه زمانی اين مسائل به سرانجام می‌رسند، گفت: فکر می‌کنم وزارت ارشاد مقدمات اين کار را فراهم کرده است و ما اميد بسيار جدی داريم که اين کار در نيمه‌ی نخست امسال، يعنی تا پايان شهريور، در وزارت ارشاد تمام شود؛ اما برای ورود به مراحل تصويب بالاتر از وزارت ارشاد، متأسفانه نمی‌توانيم زمانی را مشخص کنيم، چون مجلس اين موضوع را پيگيری می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016