سه شنبه 31 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نماينده تهران در مجلس: جدايی دين از سياست آرمان برخی از گروه‌های خودی است

خبرگزاری تسنيم: نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جدايی دين از سياست و مدل توسعه غربی در تفکرات اين افراد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنيم از مشهد مقدس، عليرضا زاکانی صبح امروز در کارگاه‌های آموزشی ششمين دوره طرح ولايت اظهار کرد: در منظومه مقام معظم رهبری که به‌روز شده تفکر و خط امام راحل است، آقای هاشمی و دوم خردادی‌ها در دسته خودی قرار دارند اما دچار يک تأخير هستند؛ چه در زمان امام و چه در زمان کنونی؛ اين افراد عناصری هستند که نظم نوين جهانی را باور دارند چه از اين لحاظ که غيرقابل شکست است و چه از اين لحاظ که اين نظام حاکم برجهان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: در مبانی نظری پذيرفته‌شده بود که چهار لايه وجود دارد که در رأس آن آمريکا، لايه دوم هفت‌کشور صنعتی، لايه سوم کشورهای دارای قدرت منطقه‌ای و ساير کشورها ازجمله ايران در قاعده اين هرم چهر لايه قرار دارند؛ خودی‌های متأخر جزء عناصر سلطه‌پذير هستند که باور ندارند بشود اين هرم را شکست، الگوی آنان الگوی کشورهای سکولار است و آرزوی آنان ترکيه و مالزی شدن است.

زاکانی با تأکيد بر اين‌که اين نوع تفکر، حاصل شکاف با ولايت‌فقيه است، عنوان کرد: جدايی دين از سياست و مدل توسعه غربی در تفکرات اين افراد وجود دارد همان‌طور که در شعار دولت‌های آقای هاشمی و خاتمی شاهد آن بوديم.

وی افزود: عده‌ای نيز دچار تقدم هستند؛ مجموعه انحرافی در دولت قبل به اين آفت دچار بود، به‌شدت هيجانی و آرمانی و البته به‌شدت عاری از مفهوم عمل می‌کنند؛ صحبت از عدالت کردند اما طوری عمل کردند که نتيجه آن سبب ايجاد پايگاه مردمی برای خود شود، همان‌طور که در مورد ريشه‌کنی فساد اقتصادی صحبت کردند و به گونه‌ای عمل کردند که بيش‌ازپيش گسترش يافت.

نماينده مردم تهران در مجلس خودی ملازم را افرادی دانست که با ولی‌فقيه همراهی دارند و بيان کرد: وظيفه اين گروه در مقابل خودی‌های متأخر و متقدم رقابت است نه دشمن انگاری؛ خودی ملازم وظيفه دارد با رأس آنان رقابت کند اما از بدنه آنان جذب داشته باشد زيرا هدف، جذب حداکثری و دفع حداقلی است.

زاکانی با اشاره به اتحاد دشمنان گفت: برای نخستين بار در تابستان ۹۱ منافقين و سلطنت‌طلبان در پاريس توافق کردند که تمام گسل‌های موجود در کشور را فعال کنند و برخلاف انتخابات‌های قبل نگويند که رأی ندهيد، بگويند به يک فرد رأی دهيد زيرا اين مرحله را مرحله گذار می‌دانستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016