سه شنبه 31 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پوتین خواستار آتش‌بس موقت در اوکراین شد

رادیو فردا ـ ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز سه‌شنبه ۳۱ تیر، «حمله نیروهای اوکراینی با تانک» به نیروهای تجزیه‌طلب در دونتسک را «غیرقابل قبول» خوانده و خواستار آتش‌بس موقت شد تا تحقیقات بین‌المللی در مورد سقوط هواپیمای مالزیایی انجام گیرد.

به گفته آقای پوتین، نیروهای هوادار روسیه زمانی که می‌خواستند جعبه‌های سیاه هواپیمای ساقط شده را به کارشناسان بین‌المللی تحویل دهند، مورد «حمله تانک‌های دولت اوکراین» قرار گرفته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش رویترز، آقای پوتین افزود «روسیه همه تلاش خود را انجام خواهد داد تا تجزیه‌طلبان در شرق اوکراین اجازه رسیدگی و تفحص کامل در مورد هواپیمای سرنگون شده را بدهند.»

در همین حال رئیس جمهور روسیه از غرب خواست تا از نفوذش بر دولت اوکراین استفاده کند تا جنگ در شرق این کشور پایان گیرد.

سخنان آقای پوتین در حالی بیان می شود که باراک اوباما روز دوشنبه، ۳۰ تير، انگشت اتهام در حادثه سقوط هواپيمای مالزيايی در مرز روسيه و اوکراين را به سوی ولاديمير پوتين، رئيس جمهوری روسيه، نشانه رفت و گفت که وی مسئوليت مستقيم دارد تا جدايی‌طلبان هوادار مسکو را به همکاری با تحقيقات بين‌المللی متقاعد کند.

باراک اوباما تاکيد کرد: «اکنون برای روسيه و پوتين زمان آن فرا رسيده که استراتژی خود را در اوکراين تغيير دهند».

آقای پوتين در ادامه سخنان روز سه‌شنبه خود افزود که روسيه بايد توانايی نظامی خود را برای مقابله با فعاليت‌های ناتو در اروپای شرقی افزايش دهد.

وی همچنین گفت «روسيه دست به اقدامات بيشتری خواهد زد تا اقتصاد اين کشور را در مقابل خطرات خارجی محافظت کند»؛ روسیه در پی آغاز تنش‌های اوکراین و حمایت مسکو از جدایی‌طلبان شرق اوکراین با تحریم‌های غرب مواجه شده‌است.

جدايی‌طلبان طرفدار روسيه در شرق اوکراين، روز سه‌شنبه دو جعبه سياه هواپيمای ساقط شده خطوط هوايی مالزی را به مقامات مالزيايی تحويل دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جدايی‌طلبان همچنين در يک نشست خبری اعلام کردند که با برقراری آتش‌بس در شعاع ده کيلومتری اطراف محل سقوط هواپيما موافقت کرده‌اند.

اين آتش‌بس به کارشناسان بين‌المللی امکان می‌دهد که به بررسی بقايای هواپيما بپردازند.

يک فروند هواپيمايی مسافربری مالزيايی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته در حالی که از هلند عازم مالزی بود با شليک يک موشک زمين به هوای «باک» در نزديکی مرز روسيه و اوکراين سقوط کرد.

در جريان اين حادثه، ۲۹۸ مسافر و خدمه هواپيمای ياد شده کشته شدند.

علاوه بر اوکراين، مقام‌های آمريکايی نيز در روزهای اخير گفته‌اند ترديدی ندارند که اين هواپيما توسط جدايی‌طلبان هوادار روسيه که عليه دولت مرکزی اوکراين می‌جنگند ساقط شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016