چهارشنبه 1 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 فروردین» یـادی از نسل کُشی در روانـدا، پـویـان انـصـاری
پرخواننده ترین ها

محکوم کردن ارتشِ ... بدون محکوم کردن سازمانِ ...! پویان انصاری

Pouyan49@yahoo.se

اما اين قصه ِ يکی بود يکی نبود و يا بهتر بگويم حقيقت تلخ که بجز جنايت و خيانت به مردم درمنده فلسطين به ويژه کودکان آن سرزمين نفرين شده از زمين و آسمان، هيچ چيز دگر هم نيست حتی "خـدا"! واقعييت دارد.

حمله ارتش اسرائيل به منطقه غـزه، همه خبرهای مُهم را تحت تأثير خود قرار داده است (بخصوص روشنفکـران چپ و راست را دچار شوکه کرده است و بسياری هم از ترس انگ خوردن، سکوت را ترجيح داده اند!!

اما گويا اين اولين بار است که چکمه پوشان خونين ارتش اسرائيل در مقابل سازمان تـروريستـی حمـاس، مردم ستمديده و کودکان بيگناه دو سه ساله فلسطينی را با تـوپ و عروسکشان تکه پاره می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حقيقت آنها، قربانی سياست های جنايتکارانه اين دو نيروی تروريستی می شوند.

از اين منظر، تجزيه و تحليل های آبکی و پوچ، هيچ چيزی را حل نمی کند، حال ارتش اسرائيل به بهانه قتل سه جوان اسرائيلی کُشتار راشروع کرد و يا راکت پراکنی تروريست های حماس باعث اينکارشدندهيچ فرقی در اصل قضيه نمی کند چرا که تا نيروهای جنايتکار بـر اريکه قُـدرت تکيه زده اند هميشه بهـانـه ای برای کُشت و کُشتـار مردم بی پناه، هست.

اينکه اين جنايت در غـزه را بـایـد محکوم کرد بحثی در آن نيست زيرا ما انسان‌های آزاديخواه، هر يک به نحوی از مـردم بی‌دفـاع فلسطين، دفـاع می‌کنيم.

اين دفاع و يا محکوم کردن ما، مرزی نمی‌شناسد در هر کجای اين کره خاکی باشد چه در آفريقا، مانند کشتار ميليونی دارفو يا نسل کُشی در روندا، چه در آسيا، مانند کُشتار مردم فلسطين، چه در اروپا مانند کشتار و نسل کُشی يهوديان به وسيله جانيان نازی و يا کُشتار و نسل کُشی دهه شصت توسط نظام جهل و جنون خون ِ جمهوری اسلامی در سرزمين مان...

اما اگر در اين ره، کسی هست که بتواند به کمک مـردم درمنده فلسطين بشتـابـد و در کنار آنهـا باشد ولی اينکار را نکند به آرمان های خود خيانت کرده است.

برای اطلاع، در چند کشور اروپايی از جمله سوئد، برای رفتن به فلسطين با توجه خطرات جانی، عده ای از آزاديخواهان اعلام آمادگی کردند که برای کُمک به مردم فلسطين آماده اند اما نـه در حمايت از سازمان تروريستی حماس! اميدوارم آن بخش از فعالان سياسی، روشنفکران ِ دکتر و مهندس و غيره ايرانی در سراسر جهان، که فريادشان عليه امپرياليسم و صهيونيسم، سالهاست گوش فلک را کر کرده است در بين اين دلسوزان و دلواپسان ِ فلسطينی، ديده شوند !! البته نـه در صف دفاع از سياست های تروريستی جمهوری اسلامی و حماس!

اينکه اين نبرد نابرابر است يک واقعيت مُسلم است ولی اين را فراموش نکنيد که اگر سازمان تروريستی حماس هم به همان تجهيزاتی که ارتش اسرائيل مجهز است برخورد دار بود بدون هيچ شک و شبهه و درنگی، همان عمل جنايتکارانه ارتش اسرائيل را در حق مردم اسرائيلی انجام می داد به خصوص اينکه از نظر ايدئولوژی و ايمانی، معتقدند، اسرائيل بايد از روی کُره زمين محو شود البته، با موشک های ساخت نظام جنايتکار جمهوری اسلامی!

و اما باز بايد گفت، ارتش اسرائيل هم نمی‌تواند بااين حملات، مردم يک کشور (فلسطين) را ازبين ببرد همانطور که در مدت طولانی بيش از نيم قـرن نتوانست ولی متاسفانه، اين قصه سر دراز دارد.
جالب اينجاست که دفتـر سازمان تروريستی حمـاس در تهـران با انتشار بيانيه‌ای از رسانه‌هـا، فعالان سياسی، مذهبی و اجتماعی در ایـران خواسته تا "در راستـای حمايت‌ها و همبستگی رژیـم جمهـوری اسلامـی که خـود ۳۶ سال است بزرگترين جنايت و خيانت ممکنه را به مردم ايران زمين کرده است با ملت و آرمان فلسطين" بـه هر شکل ممکن به ويژه از طريق شبکه‌های اجتماعی و پايگاه‌های اينترنتی "ندای مظلوميت کودکان فلسطينی را به گوش جهانيان برسانند."از اينرو دربعضی ازسايت ها شاهد آنيم که عده ای به عنوان، جمعی از روشنفکران و نويسندگان ايرانی در همبستگی با مردم فلسطين بيانيه داده اند بدون اينکه کوچکترين اشاره ای به سازمان تروريستی حماس داشته باشند آنها در اين نامه جنايات رژيم اسرائيل و حمايت های آشکار و پنهان آمريکا و اتحاديه ی اروپا از دولت اسرائيل محکوم شده است .

باور کنيد اين اعلاميه را اگر برای جنايتکاران نظام جمهوری اسلامی مانند خامنه ای، مصباح يزدی، جنتی و بقيه آدمکشان رژيم می فرستادند حتمأ آنها زير آنرا امضاء می کردند.

به جرئت می توان گفت، کودکان فلسطينی دوست ندارند به جای بـازی با تـوپ و عروسک ... در جنیـن مـادر و يا چند مـاهـه و يا سه و چهار سال و يا ... قُربانی ايدئولوزی سازمان تروريستی حماس در زير بُمباران ارتش جنايتکار اسرائيلی شوند.

در خاتمه به اين نکته مهم اشاره کنم که، محکوم کردن جنايت ارتش اسرائيل بدون محکوم کردن رژيم جنايتکار جمهوری اسلامی که از همان بدو ورودش تخم تروريست را در منطقه کاشت و از آن حماس، حـزب‌الله، مقتدار صـدر، هنيه، حسن نصراﷲ، خالد مشعل، جهاد اسلامی، نُصرت، حزب الشيطان، داعش و غيره سبز شدند، سیاست درستی نیست. حال، بدون در نظر گرفتن اين نکته مهم، چه بخواهيم و يا نخواهيم به بيانيه دفتر سازمان تروريستی حماس در تهران لبيک گفته ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016