چهارشنبه 1 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

شرکت نفت گزارش ديوان محاسبات درباره عدم وصول ۴.۱ ميليارد دلار از امارات را رد کرد

خبرگزاری تسنيم: شرکت ملی نفت ايران گزارش ديوان محاسبات کشور مبنی بر عدم وصول ۴.۱ ميليارد دلار نفت خام فروخته شده به يک شرکت اماراتی را رد کرد.

محسن قمصری؛ مدير امور بين‌الملل شرکت ملی نفت ايران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم، در پاسخ به اين سؤال "آيا فروش نفت به شرکت اماراتی و عدم دريافت پول حاصل از آن را تأييد می‌کنيد؟" گفت: "امارات خريدار نفت ايران نيست".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی درباره مشابه بودن رقم چهار ميليارد دلار بدهی شرکت نفتی اماراتی که از سوی ديوان محاسبات کشور اعلام شده است با رقم طلب ايران از شرکت‌های نفتی توضيح داد: طلب نفتی چهار ميليارد دلاری ايران مربوط به بدهی پالايشگران اروپايی است که پرداخت آن مشروط به پيشرفت مذاکرات ژنو است.

علاوه بر شرکت ملی نفت، علی طيب‌نيا؛ وزير اقتصاد و امور دارايی نيز برداشت از صندوق توسعه ملی را رد کرده است.

به گزارش تسنيم، جعفر قادری؛ رئيس کميته اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبق گزارش ديوان محاسبات کشور، شرکت نيکو معادل ۴.۱ ميليارد دلار نفت خام به يک شرکت اماراتی فروخته اما تاکنون پول آن را وصول نکرده است، بر همين اساس معادل اين رقم از صندوق توسعه ملی برداشت و به‌عنوان پول حاصل از فروش نفت به شرکت اماراتی، به حساب بانک مرکزی واريز شد.

وی با يادآوری اينکه برداشت از حساب صندوق توسعه ملی بايد با مصوبه مجلس باشد گفت: بانک مرکزی نيز اين مبلغ را به‌عنوان درآمد وصول شده تلقی کرده و از آن سهم صندوق توسعه ملی، شرکت ملی نفت و دولت را تعيين کرده است؛ به‌طوری که سهم اختصاص يافته به دولت را هم ريال تبديل کرده است.

وی تأکيد کرد: اين کار غيرقانونی بوده است؛ چراکه درآمدی وصول نشده بلکه برداشت از منابع صندوق توسعه ملی است و صندوق توسعه ملی نيز تاکنون نتوانسته طلب خود را از شرکت نيکو وصول کند؛ اگر اين روش درست باشد دولت می‌تواند تمام بدهی‌های خود از جمله بدهی‌ با بابک زنجانی را نيز به همين روال انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016