پنجشنبه 2 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

حملۀ نظامی به غزه و قتل و عام مردمِ فلسطين محکوم است، جمهوريخواهان دمکرات و لائيک ايران

اعلامیۀ شورای هماهنگی جنبش جمهوريخواهانِ دمکرات و لائيکِ ايران

بيش از ده روز است که بعد از قتلِ هولناکِ سه نوجوان اسرائيلی ساکن در يکی از شهرک های يهودی نشين و سپس به آتش کشيده شدنِ فجيع يک نوجوان فلسطينی، دوباره حملات هوائی و سپس يورش زمينی به نوارِ غزه و کشتار فلسطينيها از طرف رژيم اشغالگر اسرائيل شروع شده است. از طرف ديگر واکنشهای نظامی و پرتاب موشک به اسرائيل از طرف حَماس و متحدين آن نيز به شدتِ بحران و ادامه فاجعه افزوده است. از زمان شروع اين دوره از بمباران ها و حملاتِ نظامی تا بحال بيش از ۳۰۰ نفر فلسطينی کشته شده، هزاران نفر زخمی گرديده و ده ها هزار متواری شده اند. در ميانِ اسرائيلی ها هم تا بحال حداقل دو نفر به قتل رسيده و تعدادی زخمی شده اند. عامل اصلی برای بروز فجايعِ اخير گذشتِ بيش از ۶۰ سال از اشغال سرزمينهای فلسطين از طرف حکومتگران اسرائيل است که با وجود محکوميتِ آن از طرف جهانيان و ازجمله گروه های صلح طلب و حقوق بشری و همچنين سازمان ملل، متاسفانه هنوز مردمِ فلسطين از آزادی و حق تعيين سرنوشت خود برخوردار نيستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ميان، مداخلاتِ هژمونی طلبانه و نفاق افکنانه از سوی برخی از قدرتهای جهانی و منطقه ای نيز به حل مسالمت آميز و عادلانهِ مسئله فلسطين ياری نميرساند. سيلِ کمکهای نامحدودِ مالی و نظامی و حمايتِ تقريبا يکجانبه امريکا از اسرائيل و در عين حال تقويت گروه های افراطی/مذهبی فلسطينی از طرف رژيمهای ارتجاعی و بنياد گرای منطقه مثل عربستانِ سعودی و ايران به ابعاد حل نشدنیِ وضعيت افزوده است. در روزهای اخير به رغمِ تلاشهای جهانيان برای اعلام آتش بس و توقف خصومتهای نظامی، اما متاسفانه حمله زمينی به غَزِه شروع شد و بيشک تعداد بيشتری از مردمِ فلسطين و حتی اسرائيل جانِ خود را از دست خواهند داد.

ما در جنبش جمهوريخواهان دمکرات و لائيکِ ايران ضمن محکوم کردنِ پيگردهای نظامی در هر دو طرف- بمبارانِ نوار غَزِه و کشتار فلسطينی های بيدفاع توسط اسرائيل و در مقابل واکنشهای مسلحانه از جانب حَماس و جرياناتِ همراهِ آن- همصدا با جهانيانِ صلح دوست و عدالت جو خواستارِ توقفِ فوری جنگ، خاتمهِ محاصرهِ اقتصادیِ نوارِ غَزِه و آزادیِ زندانيانِ سياسی فلسطينی و آغازِ مذاکرات اصولی و عادلانه برای پايان دادن به اشغالِ مناطق فلسطينی بوده، در همراهی با مفاد قطعنامه های مکرر از طرف سازمان ملل و شورای امنيت، خواستار باز گرداندن سرزمينها و حق تشکيلِ دولت مستقل فلسطين در محدودهِ مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶٧ هستيم. استقرار آزادی و حاکميتِ دمکراتيک و لائيکِ مردم فلسطين دريک کشورِ مستقل، از جمله حقوق انسانی است که به نوعی ديگر، مردم ايران نيز بر روی محور برچيدن نظامِ وَلائیِ جمهوری اسلامی، برای استقرارِ آن مبارزه ميکنند.

شورای هماهنگی جنبش جمهوريخواهانِ دمکرات و لائيکِ ايران
٢۹ تير ۱۳۹۳ ـ ٢۰ ژوئيه ٢۰۱۴


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016