پنجشنبه 2 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: ما تکنولوژی توليد سلاح را به مبارزان غزه داديم

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - رئيس مجلس شورای اسلامی گفت:گر آنها (تروريست های داعش) نيروی ايرانی اسير کرده بودند تصاوير آن را به نمايش می گذاشتند پس اين يک ادعا بيشتر نيست.

به گزارش «انتخاب»، علی لاريجانی روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم درباره اين ادعا که موشک های مقاومت ساخت ايران است، گفت: فلسطين يک سری نيازهای واقعی دارد و گاهی هم اجلاس هايی که در سطح جهانی تشکيل می شود درباره چيزهايی صحبت می کنند که ربطی به وضع فعلی فلسطين ندارد.

وی افزود: «ما در اين که بايد به مردم غزه همه گونه کمک کنيم ، ترديدی نداريم؛ الان مبارزان غزه از توانمندی خوبی برخوردارند و سلاح مورد نياز خود را تامين می کنند البته آنها زمانی نيازمند تکنولوژی توليد سلاح بودند که ما اين تکنولوژی را به آنها داديم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی با اشاره به اين که کشورهای عربی و اسلامی هم سلاح دارند و هم امکانات مادی بسيار غنی مانند نفت و گاز، اما هيچ کمکی به فلسطين نمی کنند، بر وظيفه اسلامی برای کمک رسانی به مردم فلسطين و تلاش و کوشش مجلس شورای اسلامی در اين جهت تاکيد کرد.

رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اين فرمايش امام خمينی (ره) که « اگر مسلمانان دنيا هرکدام يک سطل آب بريزند، اسرائيل را آب می برد»، بيان کرد: اين سخن تمثيلی است از اين که مسلمان ها همه توان خود را به ميدان نمی آورند و حاشيه پردازی های بيهوده می کنند.

وی افزود: اما بايد به نياز واقعی مردم فلسطين دقت شود که همان دفاع از خويش است و برای آنها شرايطی فراهم شود که موقع هجوم صهيونيست ها اجازه ندهند که انواع سلاح ها را بر روی آنها آزمايش کنند؛ پس آنها نياز به سلاح و امکانات مادی دارند تا بتوانند با آن زندگی کنند.

وی با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستی عليه غزه گفت: اظهارات نخست وزير رژيم صهيونيستی مبنی بر اين که به دليل حضور نيروهای رزمنده در بيمارستان ها و مدارس غزه اين مکان ها را بمباران می کنيم، خود مصداق جنايت جنگی است زيرا آنها پذيرفته اند که بيمارستان ها و مدارس غزه را بمباران می کنند؛ حالا اين که آيا از اين اماکن استفاده نظامی می شده ، بايد در مرحله بعد ثابت شود.

رييس مجلس شورای اسلامی سخنان مقام های رژيم صهيونيستی مانند نتانياهو درباره جنايت های اين رژيم و تکرار آن توسط وزارت خارجه آمريکا را بسيار عجيب دانست که تاحدی ماهيت کار، جنايت ها و اهداف آنان را نشان می دهد.

وی با اشاره به اعتراف صهيونيست ها به جنايت های خود افزود: کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل هم قبول کرده به دليل بمباران های ارتش رژيم اشغالگر در غزه، صهيونيست ها در آن منطقه جنايت های جنگی مرتکب شده اند، که اين خود موضوع بسيار مهمی است.

لاريجانی افزود: رژيمی در منطقه ما هست که هر از چند گاهی انواع سلاح های متعارف و غيرمتعارف را عليه مردم در مناطق مسکونی تجربه می کند، صدها شهيد و مجروح بر جای می گذارد و بعد خود اعتراف می کند که بيمارستانها و مدارس را بمباران می کند؛ اين موضوع بايد برای کشورهای مختلف در صحنه بين المللی مورد توجه قرار گيرد.

رييس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد: کمک چند صد ميليون دلاری واشنگتن به صهيونيست ها، نشانگر آن است که آمريکا برای يک رژيم جنايتکار جنگی جايزه تعيين می کند و در برابر جنايت بيشتر ، پول افزون تری پرداخت می کند.

وی با تاکيد بر سيری ناپذيری اشتهای کشتار و جنگ طلبی صهيونيست ها خاطر نشان کرد: به همين دليل مردم مظلوم فلسطين نمی توانند آتش بس بی قيد و شرط را بپذيرند چون پشت آن يک جنگ ديگری است؛ در اين چند سال اخير هر دو سال يک حمله به غزه وجود داشت، جنگ ۲۲ روزه، جنگ هشت روزه و جنگ اخير که هر کدام در يک فاصله دو ساله انجام شد.

لاريجانی آتش بس واقعی برای مردم غزه را در شرايطی قابل قبول و مفيد دانست که به دنبال آن محاصره اين منطقه پايان يابد، جنگ و حملات وحشيانه عليه مردم بيگناه تکرار نشود و مردم مظلوم غزه بتوانند در شرايطی عادی به زندگی خود ادامه دهند.

رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ عليه فلسطينی ها افزود: يک روی جنگ عليه غزه مقاوم حملات علنی رژيم صهيونيستی به منازل، بازار، بيمارستان ها و مدارس است و بعد ديگر آن محاصره اين منطقه است که مردم را از دارو، غذا و بسياری از مايحتاج زندگی محروم کرده و مجروحان و بيماران قادر به خروج از غزه برای مداوا نيستند.

وی با اشاره به اين که در جنگی ديگر نمی گذارند مسلمانان با هم باشند و برای حمايت از فلسطين در يک صف قرار گيرند، افزود: دشمنان اسلام در جنگی ديگر عده ای تندرو و کم عقل را در برخی کشورهای اسلامی به جان مردم انداخته اند تا به جای اين که سلاح شان به سوی دشمن نشانه رود داخل خانواده مسلمان شليک شود که اين امر فرسايش توان و نيروی مسلمانان را به دنبال دارد.

لاريجانی درباره نقش مصر در محاصره غزه نيز گفت: اين قضيه يک اشتباه تاريخی است و برای مردم و دولت جديد مصر زيان آور خواهد بود؛ در جنگ ۲۲ روزه حسنی مبارک بر سر کار بود و با اين که در مسايل فلسطين خيلی خوش سابقه نبود؛ اما در آن جنگ کارهايی برای وارد شدن کمک های انسانی به غزه انجام داد.

وی با يادآوری اين که جنگ هشت روزه در زمان رياست جمهوری مرسی صورت گرفت و مصر گذرگاه رفح را باز کرد، اظهار داشت: اين جنگ سوم يک آزمون برای دولت جديد مصر است و اين موضوع مخفی نمی ماند؛ حداقل کار اين است که امکانات دارويی و نيازهای اوليه زيستی از طريق گذرگاه رفح برای فلسطينيان ارسال شود و اين مساله در تاريخ خواهد ماند.

رييس مجلس شورای اسلامی در بخش ديگری از اين گفت و گو درباره شايعه حضور نيروهای ايرانی در عراق و مبارزه با تروريست های داعش و اين ادعا که تعدادی از نيروهای ايرانی در آنجا اسير شده اند، افزود: اگر آنها (تروريست های داعش) نيروی ايرانی اسير کرده بودند تصاوير آن را به نمايش می گذاشتند پس اين يک ادعا بيشتر نيست.

وی افزود: من الان نمی خواهم به ريشه اين نابسامانی اشاره کنم و اختلافاتی که منجر به وضعيت کنونی شده را بازگو کنم اما عراق الان نياز به نيرو ندارد بلکه به ساماندهی مديريت در برابر حمله ای که به ارکان های آن شده، نياز دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016