پنجشنبه 2 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کاهش ۸۰ درصدی مبادلات تجاری ايران و کردستان عراق

عضو شورای تجارت و صنعت سليمانيه عراق گفت حجم مبادلات تجاری و گردشگری بين ايران و کردستان عراق از ابتدای ماه جولای تاکنون ۸۰ درصد کاهش يافته است.

به گزارش تسنيم به نقل از رسانه های محلی، آمارها نشان می دهد حجم مبادلات تجاری و گردشگری بين ايران و کردستان عراق از ابتدای ماه جولای تاکنون ۸۰ درصد کاهش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



احمد علی کلاری، عضو شورای تجارت و صنعت سليمانيه در کنفرانسی خبری گفت: «ترانزيت کالا از گذرگاه مرزی پرويزخان بين اقليم کردستان عراق و ايران به ميزان قابل توجهی کاهش يافته است.»

وی افزود: «هر روز تقريبا ۱۸۰ کاميون کالا وارد منطقه کردستان عراق می شود که مقصد اين محموله ها تنها به شهرهای کردستان عراق است نه ايالت های مرکزی و جنوبی. قبلا روزانه ۹۰۰ کاميون وارد اقليم کردستان عراق می شد.»

کلاری در ادامه گفت: ايران از ۱۰ جولای تاکنون اجازه ورود تانکرهای نفتی عراقی به اين کشور را نمی دهد. تنها تانکرهای نفت ايرانی اجازه ورود به ايران را دارند.

اين عضو شورای تجارت و صنعت سليمانيه اضافه کرد، حتی ميزان گردشگران نيز کم شده است. قبلا خودروهای زيادی بين ايران و اقليم کردستان عراق رفت و آمد می کردند، اما اکنون تنها ۲ يا ۳ خودرو جرات می کنند از مرز عبور کنند.

به گفته کارشناسان مسائل اقتصادی در کردستان عراق، کاهش حجم مبادلات تجاری بين اقليم کردستان عراق و ايران دلايل مختلفی دارد که تحرکات خشونت آميز اخير تروريست های داعش در شمال عراق يکی از مهمترين دلايل آن به شمار می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016