جمعه 3 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تردیدها نسبت به صدور 'حکم داعش برای ختنه زنان' شدت یافت

تردیدها درباره صحت و اعتبار حکم منسوب به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مبنی بر "ختنه زنان" در شهر موصل شدت یافته است.

یکی از حساب‌های کاربری منسوب به داعش، صدور چنین حکمی را رد کرده و گزارش‌های مربوط به آن را جعلی خوانده است.

پیش از این، به نقل از ژاکلین بادکوک، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در عراق، گزارش شده بود که داعش 'دستور ختنه زنان' را در موصل صادر کرده است و این دستور دختران و زنان ۱۱ تا ۴۶ سال را شامل می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش شده است که احتمالا تصویری که گفته می‌شود به حکم داعش در این باره مربوط است، جعلی است و در متن آن، غلط های املایی و زبانی وجود دارد.

تصویر این حکم برای نزدیک به دو روز در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است و برخی وب‌نویس‌ها می‌گویند که این کار احتمالا با هدف بی‌اعتبار کردن داعش انجام شده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی "الان" هم به نقل از ساکنان موصل گفته است که تاکنون درباره صدور چنین حکمی از طرف داعش، چیزی نشنیده‌اند.

سنتی که تحت عنوان ختنه زنان در برخی مناطق جهان رواج دارد، با ناقص‌سازی اندام جنسی زنان و دختران همراه است. این سنت بیشتر در برخی مناطق آفریقا و خاورمیانه رایج است و گروه‌هایی که از آن پیروی می‌کنند، می‌گویند که با این کار، زنان برای ازدواج آماده می‌شوند، ولی هشدار داده شده است که بریدن بخشی از آلت جنسی زنان به شدت سلامت زنان را به مخاطره می‌اندازد و می‌تواند باعث خونریزی، مشکلات ادراری، عفونت و افزایش خطر تولد نوزاد مرده شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دسامبر ۲۰۱۲ با تصویب قطعنامه‌ای از کشورهای عضو خواست تا ختنه زنان را ممنوع کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016