جمعه 3 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دولت اسرائیل به "دانشجویان تبلیغاتچی" بورسیه می‌دهد

رهبری اسرائیل به دانشجویانی که در شبکه‌های اجتماعی از سیاست دولت ستایش کنند، بورسیه و جایزه می‌دهد. هدف دولت نتانیاهو این است که از سیاست رسمی اسرائیل تصویر مثبتی در جهان منعکس شود.

به گزارش دویچه وله٬ دولت اسرائیل قصد دارد گروهی از دانشجویان هفت دانشگاه خود را تشویق کند که مطالبی در جهت تائید سیاست رسمی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر برای مخاطبان خارجی منتشر کنند، بدون آن که بگویند این کار را با هدایت دولت انجام داده‌اند. آنها به عنوان پاداش یارانه‌ی دانشجویی دریافت می‌کنند.
به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص، که رسانه‌های جمعی غربی نیز آن را بازتاب داده‌اند، دفتر بنیامین نتانیاهو تائید کرده است که هدف این برنامه "تقویت سیاست عمومی اسرائیل و هماهنگی آن با افزارهای اطلاعاتی مدرن" است.

نکته اساسی در اجرای برنامه این است که نباید نقش دولت در آن پیدا باشد. دانیل سیمن، طراح این برنامه در نامه‌ای توصیه کرده است: «موفقیت این طرح منوط به آن است که نقش دولت در آن آشکار نباشد و عده هرچه گسترده‌تری از دانشجویان بدون پیوندهای سیاسی در آن شرکت کنند".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سایت روزنامه بریتانیایی "ایندیپندنت" به نقل از هاآرتص، برای اجرای این برنامه در نظر است که در ۷ دانشگاه اسرائیل واحدهایی برای هماهنگی فعالیت دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی تشکیل شود و به دانشجویان برحسب فعالیت‌های آنها، بورسیه‌هایی تعلق گیرد.

به عقیده دفتر نتانیاهو، دانشجویان باید در نظرات و کامنت‌هایی که می‌فرستند، از مشروعیت دولت اسرائيل در برابر دشمنان و منتقدان پشتیبانی کنند. آنها همچنین باید بر ارزش‌های دموکراتیک کشور، آزادی مذهب و چندصدایی دفاع کنند.
برخی از سیاستمداران اسرائیل، از جمله آلون لیل، مدیر کل پیشین وزارت خارجه، از طرح یادشده به شدت انتقاد کرده‌اند. او می‌گوید: «دانشجویان باید با آزاداندیشی تربیت شوند. وقتی شما عقیده یک دانشجو را می‌خرید، او را به عامل دولت اسرائيل بدل می‌کنید.» او می‌افزاید: «بورسیه باید در ازای کار علمی داده شود نه تبلیغ برای دولت».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016