شنبه 4 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حماس و اسرائیل با آتش‌بس ۱۲ ساعته موافقت کردند

با وجود مخالفت اسرائیل با طرح آتش‌بس هفت روزه سازمان ملل متحد و آمریکا، این کشور و حماس با اجرای یک آتش‌بس ۱۲ ساعته به منظور کمک‌رسانی و اجرای اقدامات بشردوستانه موافقت کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی٬‌ پیش از اعلام رسمی قبول آتش‌بس از سوی دو طرف، یک مقام آمریکایی که نخواسته بود نامش فاش شود به خبرنگاران در قاهره گفته بود آقای نتانیاهو به جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است که این آتش بس ۱۲ ساعته روز شنبه (فردا) به اجرا در خواهد آمد.

یکی از سخنگویان حماس گفته است که در میان فلسطینیان "بر سر یک آتش‌بس ۱۲ ساعته با اهداف انسان‌دوستانه اجماع شده است."

وزارت دفاع اسرائیل هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشته اسرائیل آتش‌بس ۱۲ ساعته را پذیرفته هر چند نیروهای این کشور به کشف و انهدام تونل‌های زیرزمینی حماس ادامه خواهند داد.

بنا بر گزارش‌ها، قرار است آتش بس از ساعت ۸ صبح روز شنبه (چهارم مرداد) به وقت محلی آغاز شود.

پیش از این، جان کری، وزیر خارجه آمریکا هم گفته بود که بر خلاف گزارش رسانه‌ها در مورد مخالفت اسرائیل با طرح آتش‌بس هفت روزه آمریکا، او به اجرایی شدن یک آتش‌بس بلند مدت میان طرفین خوش‌بین است.

ساعاتی پیش سازمان ملل متحد و آمریکا از اسرائیل و حماس کلیک خواسته بودند تا با آتش‌بس بشردوستانه موافقت کنند تا در زمان تعیین شده درباره آتش‌بس طولانی‌تر مذاکره شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حماس می‌گوید که به خلع سلاح تن نمی‌دهد و شکستن محاصره غزه باید یکی از شرایط آتش‌بس باشد.

در مقابل اسرائیل نیز خواهان از میان بردن توان موشکی حماس و نابود کردن شبکه تونل‌های مورد استفاده این گروه است.

همزمان حمله دیروز اسرائیل به یک کلیک مدرسه زیر نظر سازمان ملل متحد که آوارگان به آن پناه برده بودند، تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری را به دنبال داشت.

به کلیک گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی از رام الله، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی به سمت بیت المقدس تظاهرات کردند که اعتراض آن‌ها به درگیری با سربازان اسرائیلی و کشته شدن دست‌کم سه فلسطینی انجامید.

با ادامه درگیری ها میان اسرائیل و حماس، شمار کشته شدگان در غزه به بیش از ۸۸۰ نفر رسیده است و در اسرائیل هم ۳۳ سرباز و سه غیرنظامی که یکی از آنها تبعه تایلند بوده جان باخته‌اند.

ادامه حمله به نوار غزه وضعیت در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را نیز تنش‌آمیز کرده است. فلسطینی‌ها در این مناطق به اعتراض دست زده و در مواردی با نیروهای اسرائیلی درگیر شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016