شنبه 4 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جوانان آمریکایی با بزرگترها بر سر حملات اسرائیل اختلاف نظر دارند

به گزارش بی‌بی‌سی٬‌ نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می‌دهد در آمریکا میان جوانان و بزرگسالان 'اختلاف فاحشی' بر سر حملات اسرائیل به غزه وجود دارد.

همزمان در حالی که چون گذشته جمهوری‌خواهان حملات اسرائیل را موجه می‌پندارند، دموکرات‌ها با آن مخالفند.

گالوپ که یکی از شناخته‌شده‌ترین موسسات نظرسنجی آمریکاست، در گزارشی که روز پنجشنبه (۲۴ ژوئیه - دوم مرداد) منتشر کرده نتایج نظرسنجی جدید خود را درباره حملات اسرائیل به نوار غزه اعلام کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همچنان بر سر حملات اسرائیل به نوار غزه به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آنهایی که این حملات را موجه می‌دانند که اکثریت شان جمهوری‌خواه‌اند (۶۵ درصد) و آنهایی که توجیهی را برای آن نمی‌پذیرند (دموکرات ۴۷ درصد).

با وجود این، اکثر شهروندان این کشور در این که حملات راکتی حماس به اسرائیل "توجیه‌ناپذیر" است اشتراک نظر دارند.

گالوپ می‌گوید نتایج این نظرسنجی که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته (۲۲-۲۳ ژوئیه) صورت گرفته تقریبا مشابه نتایج نظرسنجی است که این موسسه در آوریل سال ۲۰۰۲ بر سر حملات اسرائیل به غزه انجام داده بود.

در همین حال، نظرات گروه‌های سنی مختلف شرکت‌کننده در این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از جوانان آمریکایی (۱۸-۲۹ سال) حملات اسرائیل به غزه را غیرموجه می‌دانند در حالی که تنها ۲۹ درصد از بزرگسالان (۵۰-۶۴ سال) این کشور با حملات اسرائیل به غزه مخالفند. در برابر ۵۳ درصد از بزرگسالان در آمریکا (۵۰-۶۴ سال) منطق اسرائیل برای این حملات را می‌پذیرند اما فقط ۲۵ درصد از جوانان زیر ۳۰ سال در ایالات متحده این حملات را موجه می‌دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نظرات بر حسب گروه سنی

موجه غیرموجه بدون‌نظر

۱۸-۲۹ سال ۲۵ ۵۱ ۲۴
۳۰-۴۹ سال ۳۶ ۴۳ ۲۲
۵۰-۶۴ سال ۵۳ ۲۹ ۱۸
بالاتر از ۶۴ سال ۵۵ ۳۱ ۱۴

از نکات جالب توجه دیگر در میان نتایج کلیک نظرسنجی جدید موسسه گالوپ می توان به اختلاف نظرات آمریکایی ها نسبت به حملات اسرائیل به غزه با توجه به سطح تحصیلات آنها اشاره کرد.

در میان آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی ۴۵ درصد از کسانی که تحصیلاتی در سطح دیپلم و یا زیردیپلم دارند با حملات اسرائیل به غزه مخالفند در حالی که در میان افرادی که تحصیلاتی بالاتر از لیسانس دارند آمار موافقان این حملات به ۵۳ درصد می‌رسد.

از زمان آغاز دور جدید درگیری ها میان اسرائیل و حماس بیش از ۸۰۰ نفر در غزه و ۳۶ نفر در اسرائیل کشته شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016