دوشنبه 6 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش محمدحسن آصفری به کاريکاتور روزنامه آرمان درباره غزه: وزارت ارشاد پاسخگو باشد

عضو کميسيون امنيت ملی مجلس در واکنش به کاريکاتور توهين آميز روز گذشته روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: هيچ تفاوتی بين حماس و مردم فلسطين نيست و امروز اين زنان و فرزندان‌ حماس هستند که در داخل شهرها به شهادت می‌رسند.

محمدحسن آصفری نماينده مردم اراک و کميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در واکنش به کاريکاتور توهين آميز روز گذشته روزنامه آرمان به جبهه مقاومت اظهار داشت: اين کاريکاتور نشان می‌دهد که اين افراد نه مقاومت را می‌شناسند و نه شناخت درستی از رژيم صهيونيستی و اهداف آن دارند.

وی با بيان اين که جدا دانستن حماس از مردم غزه و فلسطين اشتباه محض است، تصريح کرد: هيچ تفاوتی بين حماس و مردم فلسطين نيست و امروز اين زنان و فرزندان‌ حماس هستند که در داخل شهرها به شهادت می‌رسند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون امنيت ملی مجلس ادامه داد: متاسفانه اين‌ها همان روزنامه‌هايی هستند که در ايامی که بيش از ۸۰۰ نفر از مردم بی‌گناه غزه به شهادت رسيدند هيچ گونه موضع گيری در خصوص مردم مسلمان غزه نداشتند و امروز هم که به ميدان آمدند دست به اقداماتی می‌زنند که خلاف جريان حمايت از مردم مظلوم غزه و حماس است.

وی در پايان با بيان اين که اين گونه اقدامات در راستای اهداف و برنامه‌های صهيونيست‌ها ارزيابی می‌شود، گفت: دولت و به ويژه وزارت ارشاد بايد پاسخگوی اقدامات اين روزنامه‌ها باشد.

گفتنی است؛ در اين کاريکاتور در يک سوی ميز پينگ‌پنگ فردی با پيراهن رژيم صهيونيستی (پيراهنی مرکب از رنگهای سفيد و آبی، پرچم رژيم اشغالگر قدس) و در سوی ديگر فردی با پيراهن قرمز و سرآستين های سفيد به چشم می‌خورند که بمبی را با راکت‌های تنيس به سمت يکديگر پرتاب می‌کنند. در اين ميان نيز نمادی از مردم فلسطين(خانواده‌ای که مادر خانواده روسری‌ای از چفيه فلسطينی به سر داشته وکودکان خود را در آغوش کشيده) به جای تور ميز پينگ‌پنگ قرار دارند و در نهايت بمب‌های شکيک شده از سوی دو طرف نبرد در سرزمين‌های اشغالی بر روی سر مردم مظلوم فلسطين فرود آمده و آنها را هدف قرار می‌دهد.

آنچه در اين کاريکاتور که با عنوان "بازی ناجوانمردانه" به چاپ رسيده، به نحوی عجيب و بدون در نظر گرفتن واقعيت امر در سرزمين‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود آن است که در حقيقت مردم مظلوم فلسطين هيچ يک از طرفين دعوا نيستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شليک بمب‌ها ميان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.

هرچند در نگاه اول و با تفسير کاريکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پيراهن رژيم غاصب صهيونيستی را نمادی از مقاومت فلسطين و بخصوص "حماس" توصيف کرد، با اين حال از سوی ديگر حتی از نگاهی ديگر می‌توان طرف مقابل فرد صهيونيستی را "ايران" نيز برداشت کرد. چه آنکه پيراهنی که فرد مقابل دشمن صهيونيستی در اين کاريکاتور به تن دارد، می‌تواند پيراهن تيم ملی جمهوری اسلامی ايران را هم به ذهن متبادر کند.

مشخص نيست، روزنامه آرمان بر چه اساسی در اين کاريکاتور خود طرف مقابل رژيم صهيونيستی در نبرد ناجوانمردانه و ظالمانه غزه را نيز جزو عاملان و مقصران کشتار مردم بی‌گناه غزه به حساب آورده است. اين در حالی است که در حقيقت بيش از دو طرف در اين دعوا حضور ندارند و بايد مردم مظلوم فلسطين را در حقيقت طرف مقابل رژيم اشغالگر قدس به حساب آورد.

کاريکاتوريست روزنامه آرمان در حالی مردم فلسطين را جبهه بی‌طرف! دعوای غزه عنوان و مقاومت فلسطين و صهيونيست‌ها را عاملان کشتار اين مردم بی‌طرف عنوان می‌کند که خود صهيونيست‌ها چنين ادعايی ندارند. چه آنکه اخيراً نيز «آيلت شکد بن شائول» نماينده زن پارلمان رژيم‌صهيونيستی گفته است:کودکان فلسطينی بايد کشته شوند تا فلسطين نسل جديد نداشته باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016