دوشنبه 6 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سازمان ملل: سقوط هواپيمای مالزيايی می تواند جنايت جنگی تلقی شود

یورونیوز ـ ناوی پيلای، کميسير حقوق بشر سازمان ملل متحد در بيانيه ای که روز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد که سرنگونی هواپيمای مسافربری شرکت هواپيمايی مالزی در اوکراين می تواند يک جنايت جنگی تلقی شود. او خواستار اقدامات لازم برای محاکمه عاملان اين «حادثه وحشتناک» شد.

از سوی ديگر، يک مقام امنيتی اوکراين گفت که اطلاعات مربوط به پرواز نشان می دهد که موشک وارد هواپيما شده و انفجار قوی آن، هواپيما را متلاشی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جيانی مَگَتزنی، رييس دفتر آمريکا، اروپا و آسيای مرکزی کميساريای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد با اشاره به بيانيه خانم پيلای اظهار داشت: «کميسر عالی گفت که اين ممکن است يک جنايت جنگی تلقی شود. او همچنين تاکيد کرد که در اين باره به تحقيقات فوری، مستقل، بی طرف و موثر نياز است.»

در محل سقوط هواپيمای مالزيايی، با توجه به درگيری های شديد ميان جدايی طلبان هوادار روسيه و نيروهای ارتش اوکراين، انجام اين تحقيقات غيرممکن بنظر می رسد.

ادامه اين خشونت ها تيم بازرسيان سازمان امنيت و همکاری اروپا را را مجبور به ترک فوری محل کرد.

الکساندر هاگ، مسئول اين سازمان در امور اوکراين گفت: «ما به دليل تيراندازی و شليک بمب و خمپاره در نزديکی مان، که واقعا در فاصله ای بسيار نزديک بود، مجبور به توقف شديم. به اين علت و برای گفتگو با مقامات امنيتی جمهوری خلق دونتسک درباره امنيت گروه، ستون خودروها را متوقف کرديم. در اين حال اين تيراندازی ها نزديکتر شد و من تصميم گرفتم تيم بازرسان سازمان امنيت و همکاری را عقب برگردانم.»

تيمی از ماموران پليس و کارشناسان پزشک قانونی استراليا و هلند نيز که تلاش می کردند خود را به محل سقوط هواپيما برسانند به خاطر مشکلات امنيتی به کی يف برگشته اند.

در اين حادثه، همه ۲۹۸ سرنشين اين هواپيما جان خود را از دست دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016