دوشنبه 6 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رخنه شبه نظامیان فلسطینی از نوار غزه به داخل خاک اسرائیل

ارتش اسرائیل می‌گوید که شبه نظامیان فلسطینی از طریق تونلی در زیر مرز غزه و اسرائیل به داخل خاک این کشور رخنه کرده و به روی سربازان آتش گشودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رادیو فردا ـ به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش اسرائیل می‌گوید که جستجو برای یافتن شبه نظامیان مهاجم ادامه دارد.

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند که در جریان این حمله، پنج شبه نظامی فلسطینی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه خبر داده که درگیری میان طرفین در بیرون از کیبوتص «نهال اوز» رخ داده است.

نهال اوز در نزدیکی کیبوتص «بیری» است که چهار شهروند اسرائیلی ساکن آن بر اثر اصابت خمپاره پرتاب شده از نوار غزه کشته شدند.

یگان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی گروه حماس، مدعی شده‌اند که در عملیات روز دوشنبه ۱۰ سرباز اسرائیلی را کشته شده‌اند بدون اینکه خود متحمل تلفاتی شوند.

شبکه‌هایی از تونل‌های زیر زمینی که طی سال‌های گذشته از سوی حماس حفر شده است، محور اصلی حملات سه هفته اخیر اسرائیل در نوار غزه بوده است.

اسرائیل می‌گوید که تاکنون ۲۰ تونل را تخریب کرده و در جستجوی تونل‌های بیشتر است.

کشته شدن ۱۰ نفر در حمله به یک پارک

در همین حال، منابع بیمارستانی در نوار غزه روز دوشنبه اعلام کردند که در جریان حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به یک پارک در شمال این منطقه، دستکم ۱۰ نفر کشته شدند که هشت نفر آنها کودک بوده‌اند.

ایمن سهابانی، مسوول امور اضطراری در بیمارستانی در نزدیکی این پارک به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که در جریان این حمله، دستکم ۱۰ نفر کشته و ۴۶ نفر زخمی شده‌اند.

حمله امروز اسرائیل به آرامش نسبی که از دیروز در نوار غزه برقرار شده بود پایان داد.

همزمان بروز یک انفجار، بیمارستان اصلی غزه را به لرزه در آورد و هنوز مشخص نیست که آیا این حمله، تلفاتی داشته است یا نه.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در محل حاضر بوده است می‌گوید دیوار بیمارستان شفا در اثر شلیک موشک از یک هواپیمای بدون سرنشین فرو ریخته است.

این در حالی است که ارتش اسرائیل گفته که شلیک اشتباهی راکت از سوی فلسطینی‌ها، عامل انفجار در این بیمارستان و پارک نزدیک آن بوده است.

دفتر امور انسان دوستانه سازمان ملل گزارش داده است که از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در روز هشتم ژوئیه، برخی از ۲۲ بیمارستان، کلینیک و مراکز درمانی منطقه بر اثر آتشباری ارتش اسرائیل آسیب دیده‌اند.

در بیانیه‌ای که سازمان بهداشت جهانی اندکی پیش از این حمله منتشر کرده بود، آمده که این نهاد از شمار حملات به مراکز درمانی و کارکنان بیمارستانی در نوار غزه «وحشت زده» شده است.

این بیانیه می‌افزاید: «بسیار ضروری است که مراکز درمانی و کارکنان آن قادر باشند بدون هیچگونه هراسی از حمله، به وظایف درمانی خود عمل کنند».

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که بر اساس قوانین بین المللی، تمام طرف‌های درگیر موظف به حفاظت از خدمات درمانی هستند.

درگیری اسرائیل و شبه نظامیان مستقر در نوار غزه سه هفته است که ادامه دارد و در این مدت ۱۰۴۹ فلسطینی، ۴۳ سرباز اسرائیلی و سه شهروند دیگر اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند.

اسرائیل می‌گوید که برای مقابله با راکت پراکنی گروه حماس به خاک خود و از بین بردن تونل‌های مخفی این گروه دست به عملیات نظامی در نوار غزه زده است.

حماس هم خواستار آن شده است که محاصره چند ساله این منطقه از سوی اسرائیل لغو شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016