سه شنبه 7 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رهبران فلسطين آتش‌بس يک‌جانبه ۲۴ ساعته اعلام کردند

سازمان فتح، حماس و جهاد اسلامی بر سر يک آتش‌بس يک‌جانبه انسان‌دوستانه توافق کردند. به‌گفته يکی از مقام‌‌های تشکيلات خودگردان فلسطين اين توافق حاصل گفت‌وگوها و تلاش‌های بسيار ميان رهبران فلسطين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دویچه وله ـ ياسر عبد ربّه، دبيرکل سازمان آزاديبخش فلسطين گفته است که پس از مذاکرات متوالی با اعضای حماس و جهاد اسلامی، رهبران فلسطينی پذيرفتند که به صورت يک‌جانبه دست به آتش‌بس ۲۴ ساعته بزنند.

عبد ربّه از سازمان‌های بين‌المللی و جهان عرب خواست که از اين تصميم حمايت کنند و گفت که در صورت نفی اين آتش‌‌بس، اسرائيل مسئول پيامدهای آن است.

رهبری فلسطين هم‌چنين نسبت به امکان برقراری آتش‌بسی طولانی‌تر ابراز اميدواری کرده است. ياسر عبدربه در اين باره به خبرگزاری‌ها گفت: «سازمان ملل پيشنهاد افزايش زمان آتش‌بس به ۷۲ ساعت را کرده است و ما در حال تلاش برای رسيدن به آن هستيم».

نقض مداوم آتش‌بس

ظرف دو هفته اخير بارها پيشنهاد برقراری آتش‌بس ميان اسرائيل و حماس اميدهايی را ايجاد کرده ولی با شکستن آن مجددا دامنه تلفات جنگ بالا گرفته است. هردو طرف ديگری را به شکستن آتش‌بس متهم می‌کنند.

عبدربه هم‌چنين به تصميم ايجاد يک هيات مشترک از رهبران فلسطينی اشاره کرده و گفته است که اين هيات به رهبری محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين همراه با نمايندگان ساير نيروهای فلسطينی راهی قاهره است تا قدم بعدی را بسنجد و برای پايان دادن به بحران راهی بيابد.

با شروع مجدد حملات اسرائيل به غزه در روز سه‌شنبه (۲۸ ژوئيه) شمار تلفات انسانی از مرز ۱۱۰۰ نفر گذشت. اسرائيل ساختمان دفتر تلويزيون حماس و تنها نيروگاه سوخت در نوار غزه را هدف حمله قرار داد. تلويزيون حماس هم‌چنان کار می‌کند ولی نيروگاه از کار افتاده و بخشی از آن آتش گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016