چهارشنبه 8 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ده‌ها کشته و زخمی در حمله اسرائيل به بازار شجاعيه

رادیو زمانه ـ در حمله توپخانه ارتش اسرائيل به شهر غزه که چهارشنبه، ۳۰ ژوئيه اتفاق افتاد، ۱۵ فلسطينی کشته و ۱۶۰ تن ديگر زخمی شدند.

امدادگران فلسطينی گزارش داده‌اند که يک خمپاره هم به به بازار شجاعيه (بازار بسطات شجاعيه) اصابت کرده است. شبکه الاقصی، وابسته به حماس اما می‌گويد بمب‌افکن‌های اسرائيلی بازار شجاعيه را مورد حمله قرار دادند. به گزارش الاقصی در اين حمله ۱۷ نفر کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارتش اسرائيل وعده داده بود که از ساعت ۱۴ امروز در نقاطی که سربازان اسرائيلی مشغول عمليات نيستند، برای کمک‌رسانی به مجروحان و بيرون کشيدن اجساد کشته‌شدگان آتش‌بس برقرار کند. منابع فلسطينی اما می‌گويند بازار شجاعيه و شهر غزه در اين ساعت‌ها مورد حمله قرار گرفته است.

پس از خمپاره‌اندازی ارتش اسرائيل به بازار شجاعيه دود سياهی به هوا برخاست. يکی از ساختمان‌های حوالی بازار هم در آتش می‌سوخت. خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در پيرامون بازار امدادگران در صدد کمک به مجروحان بودند که اين حمله اتفاق افتاد. در اين گزارش آمده است که يکی از کشته‌شدگان دارای کارت شناسايی خبرنگاری بود.

حمله ارتش اسرائيل به مدرسه جبليه

منابع فلسطينی در غزه گزارش داده‌اند که شب‌هنگام، تانک‌های اسرائيلی مکان‌هايی در محله جبليه، از جمله يکی از مدارس سازمان ملل را هدف قرار دادند. در اين حملات حداقل ۴۳ تن کشته و عده‌ای نيز زخمی شده‌اند. ۱۵ تن از کشته‌شدگان در مدرسه سازمان ملل پناه گرفته بودند. در حمله ارتش اسرائيل به مدرسه سازمان ملل در جبليه حداقل ۵۰ نفر نيز زخمی شده‌اند.

به گزارش سازمان ملل در مدرسه جبليه صد‌ها آواره فلسطينی پناه گرفته بودند.

پير کراهنبول، کميسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان فلسطينی با انتشار بيانيه‌ای در اين زمينه گفت: «نقض بسيار جدی قوانين بين‌المللی توسط اسرائيل را با شديد‌ترين لحن ممکن محکوم می‌کنيم.»

به گفته کراهنبول، کودکان فلسطينی در حالی شب گذشته کشته شدند که کف زمين کلاس‌های اين مدرسه در آغوش والدين خود به خواب رفته بودند. او اين حمله را «مايه شرمساری جهان» دانست و گفت اين عمل همه ما را منزجر و آزرده کرده است.

به گفته اين نماينده سازمان ملل متحد در غزه، پس از حمله از اين مدرسه بازديد به عمل آمده و ضمن جمع‌آوری شواهد لازم گزارشی نيز در اين مورد تهيه شده است که نشان می‌دهد اين مدرسه بر اثر آتشبار توپخانه اسرائيل ويران شده است. به گفته کراهنبول، بررسی‌ها از برخورد سه بمب يا گلوله توپ به اين مدرسه نشان دارد.

در مدرسه جبليه حدود ۳۳۰۰ آواره فلسطينی به همراه کودکانشان پناه گرفته بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016