پنجشنبه 9 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کاريکاتور روزنامه آرمان در دستور کار کميسيون فرهنگی

خبرگزاری تسنيم: رئيس کميسيون فرهنگی مجلس گفت: بعد از تعطيلات بايد ببينيم کميسيون فرهنگی چه برخوردی با روزنامه آرمان خواهد داشت، البته من در اين جهت موضع‌گيری را الان داشتم ولی قوی‌تر از اين برخورد را در کميسيون فرهنگی خواهيم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالک رئيس کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری تسنيم در مورد کاريکاتور توهين‌آميز روزنامه آرمان امروز به نيروهای مقاومت فلسطين گفت: در داخل کشور شاهد نوعی حرکت‌هايی در قالب تقدس زدايی‌هايی هستيم، زيرا چندی قبل روزنامه بهار عليه اميرالمومنين علی (ع) مطالبی را منتشر کرد و به دنبالش نيز روزنامه قانون مطالبی را عليه حضرت زهرا (س) و حکم شرعی قصاص منتشر کرد و از سوی ديگر نيز برخی مجلات هم جانشين مجلات کيان دوران دوم خرداد شدند و در مقالاتشان مباحثی را همسو با مجله کيان آن دوران مطرح می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته اين مسئله جديد نيست و چندی قبل هم يکی از همين روزنامه‌های همسو با اين جريان کاريکاتور يکی از علما را کشيدند و به تمسخر گرفته بودند. امروز هم در مقابل قدرت مقاومت که چشم جهانيان را در مقابل تهاجمات جناياتکار اسرائيل غاصب و به تعبير رهبر معظم انقلاب، گرگ خيره کرده است، بعضی افراد در دو حالت با اين جريان مقابله می‌کنند؛ يک حالت اين است که برخی جاهلانه حرکتی را انجام می‌دهند و برای اينکه ضعف نيروی مقاومت را نشان بدهند کاريکاتوری را عليه مقاومت می‌کشند و حالت دوم اين است که برخی عالمانه و مذدورانه اين عمل را انجام می‌دهند.
رئيس کميسيون فرهنگی مجلس با بيان اينکه در شرايط کنونی نمی‌توانيم بپذيريم که روزنامه آرمان جاهلانه چنين حرکتی را انجام داده است، اظهار داشت: اين‌ها می‌دانند در چه شرايطی قرار گرفتيم و اين نوع کاريکاتورها می‌تواند به نفع اسرائيل تمام شود، بنابراين برخورد با مديريت اين روزنامه‌ها بايد از ناحيه قوه قضائيه با قاطعيت صورت بگيرد زيرا مسئله ساده‌ای نيست.
حجت‌الاسلام سالک خاطر نشان کرد: الان ما در شرايطی هستيم که حضرت امام (ره) بيش از ۷۰ سال است که برای حمايت از مردم فلسطين فرياد می‌زدند و ۳۶ سال است که ملت ايران روزهای قدس را با قدرت برگزار می‌کنند، بنابراين اين نوع حرکت‌ها نه تنها توهين به نيروهای مقاومت فلسطينی است بلکه توهين به ملت ايران هم هست، زيرا ملت ما از نيروهای مقاومت فلسطينی حمايت می‌کنند و اين مسئله قابل گذشت نيست.
رئيس کميسيون فرهنگی مجلس با بيان اينکه در حال حاضر مجلس تعطيل است و انشاءالله بعد از تعطيلات بايد ببينيم کميسيون فرهنگی چه برخوردی با روزنامه آرمان خواهد داشت، تصريح کرد: البته من در اين جهت موضع‌گيری را الان داشتم ولی قوی‌تر از اين برخورد را در کميسيون فرهنگی خواهيم داشت.
وی افزود: اولاً از هيئت نظارت بر مطبوعات توقع داريم برخورد با اين روزنامه را با سرعت انجام دهد و ثانيا قوه قضائيه نيز بايد با اين روزنامه برخورد کند، زيرا مسئله ساده‌ای نيست که بخواهيم به سادگی از آن عبور کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016