پنجشنبه 9 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پدر سراج‌الدین میردامادی: قاضی گفت برخوردی می‌کنیم که دیگران خیال بازگشت نکنند

رادیو زمانه - حسین میردامادی، پدر سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگار زندانی می‌گوید قاضی دادگاه فرزندش گفته که «برخوردی با این روزنامه‌نگار می‌کند که دیگران خیال به کشور برگشتن نکنند.»

Hossein-Saraj-Mirdamadi.jpg
سراج‌الدین میردامادی در کنار پدرش حسین میردامادی

سراج‌الدین میردامادی که چند سال پیش به فرانسه مهاجرت کرده بود پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری و سخنان او برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور به ایران برگشت.

حسین میردامادی به سایت جرس گفت: «این برخورد‌ها نوعی دهن کجی به آقای روحانی است زیرا ایشان وعده استقبال از بازگشت ایرانیان به کشور را داده بودند و این برخورد‌ها با صحبت‌های ایشان مغایرت دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سراج‌الدین میردامادی از سوی دادگاه بدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. افزون بر آن پنج سال محرومیت از فعالیت روزنامه‌نگاری و دو سال ممنوع‌الخروجی پس از پایان حبس نیز برای او صادر شده است.

سراج‌الدین میردامادی نخستین روزنامه‌نگاری بود که پس از انتخابات سال ۱۳۹۲به ایران بازگشت و در اردیبهشت ۱۳۹۳بازداشت شد.

پس از او حسین نورانی‌نژاد، فعال سیاسی و عضو جبهه مشارکت از استرالیا به ایران بازگشت اما به شش سال حبس تعزیری محکوم شد.

ساجده عرب‌سرخی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دیگری است که پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲به ایران بازگشت اما پس از بازگشت بار‌ها احضار شد و مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت چندی پیش برای گذراندن یک سال حبس روانه زندان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016