پنجشنبه 9 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کشف انبار راکت در مدارس سازمان ملل در غزه برای سومین بار در یک هفته‌ اخیر

تقاطع: برای سومین بار در یک هفته‌ی اخیر، یک انبار موشک‌های حماس در مدرسه‌ای در غزه کشف شد.

بنا بر اعلام روز چهارشنبه (۳۰ جولای-۸ مرداد) «آژانس کار و امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی» (UNRWA)، این انبار، در جریان بازرسی‌های معمول از یکی از مدارس تحت نظر این سازمان در غزه کشف شد.

کریس گانس، سخن‌گوی «آژانس کار سازمان ملل» در بیانیه‌ی خود در این خصوص گفت که «مدرسه به خاطر تابستان تعطیل بود و از آن به عنوان پناهگاه نیز استفاده نمی‌شد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او اضافه کرد: «ما گروه یا گروه‌هایی را که با گذاشتن این مهمات در مدارس ما، غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهند، محکوم می‌کنیم.»

آقای گانس با تاکید بر این‌که این موضوع یکی دیگر از موارد «نقض آشکار بی‌طرفی» از اماکن سازمان ملل است افزود: «ما از همه‌ی طرف‌های متخاصم می‌‌خواهیم تا به مصونیت اموال سازمان ملل احترام بگذارند.»

این آژانس توضیحات بیشتری در خصوص تعداد راکت‌های کشف‌شده و این‌که آیا سازمان ملل توانسته مدرسه را از راکت‌ها تخلیه کند یا نه ارایه نکرده است.

پیش از این نیز دست‌کم در دو مورد دیگر، سازمان ملل، کشف راکت در مدارس خود را که از آن به عنوان پناهگاه مردم غزه استفاده می‌شود، اعلام کرده بود.

از جمله روز ۲۲ جولای (۳۱ تیر)، انبار راکتی در مدرسه‌ای که مابین دو مدرسه‌ی دیگر متعلق به سازمان ملل قرار داشت و در آن‌ها ۱۵۰۰ نفر پناه گرفته بودند، پیدا شد.

«آژانس کار و امداد سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی» بیش از ۲۰۰ مدرسه را در غزه مدیریت می‌کند که در حال حاضر بیش از ۱۸۲ هزار فلسطینی در آن‌ها پناه گرفته‌اند.

در بیش از سه‌ هفته‌ی گذشته، تعدادی از این مدارس مورد هدف ارتش اسراییل قرار گرفته و شماری از غیرنظامیان در جریان این حملات کشته شده‌اند.

ارتش اسراییل، حماس را به دلیل پرتاب راکت‌ از مدارس، بیمارستان‌ها، و مناطق مسکومی در به خطر انداختن جان غیرنظامیان مسوول می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016