جمعه 10 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سیا جاسوسی از کامپیوترهای سنای آمریکا را تایید کرد

رادیو فردا: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، روز پنجشنبه نهم مرداد تایید کرد که برخی از کارکنانش اوایل سال جاری از کامپیوترهای کمیته اطلاعاتی سنای این کشور جاسوسی کرده‌اند. جاسوسی این افراد نیز متمرکز بر تحقیقات کمیته یاد شده درباره بازجویی‌ها و زندان‌های مخفی سیا بوده است.

خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس با انتشار بیانیه دین بوید، سخنگوی سیا، به نقل از وی نوشته‌اند که بازرس کل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به این نتیجه رسیده است که «برخی از کارکنان سیا رفتاری نامناسب از خود بروز داده‌اند».

بوید افزود که جان برنان، رییس سیا، این موضوع را به سناتور دایان فاینشتاین، رییس کمیته اطلاعاتی سنا و سناتور ارشد جمهوریخواه ساکسبی چمبلیس اطلاع داده و از آن‌ها عذرخواهی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمیته اطلاعاتی سنا تحقیقاتی را درباره شدت عمل کارکنان سیا و استفاده از روش‌های خشن بازجویی شامل غرق مصنوعی متهمان آغاز کرده است. هدف بازجویان نیز کسب اطلاعات از شبه نظامیان بازداشت شده توسط آمریکا پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به نیویورک بود.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که کاخ سفید قرار است نسخه‌ غیرمحرمانه خلاصه گزارش کمیته را در پایان این هفته به کنگره ارائه کند.

بوید افزود: «رییس سیا یک هیات را مامور رسیدگی به موضوع جاسوسی کارکنانش و تنبیه آنها در صورت نیاز کرده است».

وزارت دادگستری هنوز از باز کردن پرونده جنایی علیه این افراد خودداری کرده است.

کارکنان یاد شده متهم هستند که آن دسته از کامپیوترهای کمیته اطلاعاتی سنا را هدف قرار داده‌اند که اطلاعات مربوط به روش‌های بازجویی سیا در آنها گردآوری شده بود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مشاوران سنا که در جریان این تحولات هستند می‌گویند سیا با استفاده از «ابزارهای هک کردن»، ضمن ایجاد یک شناسه جعلی اقدام به بازیابی اسنادی کرده بود که به گفته این سازمان، کارکنان سنا خارج از روال معمول به آن‌ها دسترسی پیدا کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016