سه شنبه 21 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

انتقال ۵۰ نفر از زندانیان سابق ۳۵۰ به قرنطینه بند ۷ اوین

گروهی از زندانیان زندان اوین که چندی قبل از بند ۳۵۰ به بند ۷ منتقل شده بودند، بار دیگر جا به جا شدند و این بار به قرنطینه این بند منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، دو هفته پیش حدود ۵۰ نفر از زندانیان بند ۳۵۰ به دلایل نامعلوم به بند ۷ زندان اوین که زندانیان مالی در آن نگهداری می شوند، انتقال یافته بودند. اما این زندانیان بار دیگر در پی تصمیمی یک جانبه، بی منطق و غیرانسانی از سوی مسئولان قضایی، به بخش قرنطینه بند ۷ انتقال یافتند.

این در حالی است که بخش قرنطینه تنها برای اقامت یکی دو روزه ی زندانیان تازه وارد ساخته شده و کاربری آن نیز جز این نبوده و به دلیل شرایط نامساعد و عدم وجود هرگونه امکانات زندگی، امکان اقامت طولانی در آنجا وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این قبیل جا به جایی ها صرف نظر از اینکه نشانگر آشفتگی و سردرگمی مسئولان مربوط است، حقوق مصرح زندانیان را نیز نادیده می گیرد و در حالی که زندانیان مالی به طور نسبی از وضع با ثبات رفاهی و مرخصی های ادواری برخوردارند، زندانیان بند ۳۵۰ هر لحظه باید منتظر تصمیم های یک جانبه و بدون توجیه باشند.

انتقال اخیر این گروه از زندانیان به بخش قرنطینه بند ۷ زندان اوین که فاقد کمترین امکان رفاهی است، باعث فشار و اضطراب روحی سنگینی به زندانیان و خانواده های آنها شده است. این در حالی است که تاکنون هیچ مقام مسئولی در دستگاه قضایی توضیحی در قبال برخوردهای اخیر نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016