چهارشنبه 29 مرداد 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش آمريکا به انتقادات ايران از حوادث فرگوسن


سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در واکنش به انتقاد کشورهايی چون ايران و مصر از عملکرد پليس اين کشور با معترضان در شهر فرگوسن، گفت: مردم آزادند تا هر آنچه می‌خواهند بيان کنند اما آنچه در اين جا اتفاق می‌افتد قابل مقايسه برخی حوادث مشابه در اين کشورها نيست.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتقاد ايران، مصر و چين از سرکوب خشونت‌آميز اعتراضات اخير شهر فرگوسن، گفت: ما اينجا در آمريکا سوابق‌مان در زمينه مقابله با مشکلاتمان را به طور شفاف و صادقانه در برابر هر کشور ديگری در دنيا قرار می‌دهيم. زمانی که اتفاقی در کشور ما رخ می‌دهد ما آن را صادقانه و شفاف حل می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا افزود: بنابراين ما به کشورهای ديگر پيشنهاد می‌دهيم که اين‌گونه عمل کنند.

بر اساس گزارش پايگاه اينترنتی وزارت امور خارجه آمريکا، ماری هارف همچنين تأکيد کرد: آن چه ما به آن اعتقاد داريم آزادی بيان است. بنابراين مردم آزادند تا درباره حوادثی که در آمريکا رخ می‌دهد اظهار نظر کنند. به علاوه من نيز آزادم تا با مقايسه و انتقادات آنها مخالفت کنم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در ادامه در مورد جيسون رضائيان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که چندی پيش در تهران بازداشت شد به صحبت‌های گذشته خود اکتفا کرد و گفت: مسأله جديدی در اين باره وجود ندارد. ما به درخواست‌های خود از دولت ايران برای آزادی اين شهروند آمريکايی ادامه می‌دهيم.

هارف افزود: ما از سفارت سوئيس خواسته‌ايم تا خدمات کنسولی لازم را ارائه دهد اما پاسخ دولت ايران به ما اين است که رضائيان تبعه آمريکايی نيست و آنها تنها او را به عنوان يک شهروند ايرانی می‌شناسند.

وی همچنين در مورد زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات ايران و گروه ۱+۵، اظهار کرد: هنوز زمانی برای اين مذاکرات تعيين نشده است. ما هنوز به دنبال برگزاری آن پيش از نشست مجمع عمومی سازمان ملل و همزمان با آن هستيم. اگر زمان قطعی آن مشخص شود من به شما اطلاع خواهم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016