شنبه 1 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

امام جمعه بافق: سختی‌هایی که به خاطر معدن بافق می‌کشم زمان شاه در زندان نکشیده بودم

imamJomeBafoghProtst.jpg
دیگربان - ساعاتی پس از کشیده شدن دامنه اعتراض‌ کارگران معدن سنگ آهن «بافق» به نماز جمعه این شهر و انتقاد تند امام جمعه از مقام‌های استانداری یزد٬ پنج کارگر این معدن بازداشت شدند.

محمد عباسی بافقی٬ سخنگوی شورای شهر «بافق» به «ایلنا» گفته این پنج نفر نیمه‌شب شنبه (اول شهریور) توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

آقای عباسی بافقی افزوده محمد حسن تشکری٬ رئیس شورای شهر «بافق» نیز در میان بازداشت شدگان قرار دارد.

نام این کارگران در میان فهرست بازداشت ۱۸ نفره پلیس قرار دارد که به دلیل پناه گرفتن در میان کارگران معترض، این نهاد انتظامی پیش‌تر موفق نشده بود آنان را بازداشت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دور جدید بازداشت کارگران معترض در یزد پس از انتقاد تند جواد سلیمانی٬ امام جمعه شهر «بافق» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر از مقام‌های استانداری رخ داده است.

سلیمانی خطاب به مقام‌‌های استانداری گفته «ما به رهبری منصوبیم و شما ما را نیاورده‌اید که بخواهید ما را ببرید و بنده خوشحال هستم اگر بگویند از فردا دیگر نماز جمعه نخوانم.»

وی افزوده «سختی که من الان می‌کشم در زندان طاغوت آن را نکشیده‌ام» و «این‌هایی که دستگیر شده‌اند نه اختیارشان دست من است و نه دست مسئولین٬ بلکه دست مسئولین استان است.»

imamJomeBafoghProtst2.jpg

سلیمانی اضافه کرده «بنده منصوب به ولایت فقیه هستم و تا روزی که هستم دفاع می‌کنم و بنده حرف زیاد دارم و نمی‌خواهم تشنج ایجاد شود.»

وی افزوده «نباید حق مردم و شهرستان ضایع شود و باید به این شهر خدمت شود و عقب ماندگی‌ها جبران شود و اتحاد را رمز رفع مشکلات است.»

دور جدید اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن «بافق» در اعتراض به «نادیده گرفته شدن سهم شهر بافق در خصوصی سازی سهام این معدن» از پنج روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دامنه این اعتراض‌ها به نماز جمعه این شهر نیز کشیده شده است به طوری که در نماز جمعه این هفته «بافق» مردم معترض دست به تجمع زده و اعتراض خود را اعلام کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016