شنبه 8 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نماینده استیضاح کننده "دانا" از دانشگاه اخراج شد

20140829170209.jpg
تدبیر - یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس که از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم هم بود از دانشگاه گیلان اخراج شده است. این را غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت به تدبیر گفته است. البته این اتفاق پیش از استیضاح فرجی‌دانا و همزمان با افشای ماجرای 3700 بورسیه رخ داده است.


غلامعلی جعفرزاده یکی از دو نماینده ای است که در روز استیضاح فرجی دانا از پشت تریبون مجلس از وزیر علوم دفاع کرد. او به تدبیر می گوید:"نماینده ای که عضو کمیسیون آموزش بود و با نادیده گرفتن قانون مشغول به تحصیل در دانشگاه گیلان شده بود با اطلاع رسانی سایت خبری تدبیر و پی گیری های من از این دانشگاه اخراج شد. این نماینده جزو استیضاح‌کنندگان وزیر علوم بود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


یکم مرداد سال جاری سایت تدبیر سندی را منتشر کرد که اذعان می کرد نام جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در بین افرادی است که در دولت قبل موفق به ادامه تحصیل شده‌اند. اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم جلوی ادامه تحصیل او گرفته شده است.این سند نامه معاون آموزشی دانشگاه گیلان به رئیس دانشکده ادبیات این دانشگاه است.

البته در نامه‌ای که معاون آموزشی دانشگاه گیلان خطاب به رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه گیلان نوشته شده چند نام دیگر نیز وجود دارد و مجوز ادامه تحصیل کوچکی‌نژاد به همراه محمد مجاور شیخان،حسین نمیرزاده،علی رضا باژرنگ،حسن احمدی و سید مرتضی موجود کان لم یکن شده است.

بر اساس این نامه کوچکی‌نژاد به همراه چند تن از نزدیکان رئیس دفتر رئیس دولت دهم بدون رعایت کامل مقرارت تحصیلی موفق به ادامه تحصیل در دانشگاه گیلان شده بودند. گرچه کوچکی‌نژاد در گفت‌وگویی با تدبیر این سند و محتویاتش را تکذیب کرد. با این وجود او استفاده تعدادی از نمایندگان مجلس از بورسیه‌ها را تکذیب نکرد و گفت: "این موضوع را انکار نمی‌کنیم."

حالا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی از اخراج یکی از اعضای کمیسیون آموزش و پروش مجلس از دانشگاه گیلان خبر می دهد و به خبرنگار "تدبیر" می گوید: "نماینده ای که عضو کمیسیون آموزش بود و با نادیده گرفتن قانون مشغول به تحصیل در دانشگاه گیلان شده بود با اطلاع رسانی سایت خبری تدبیر و پی گیری های من از این دانشگاه اخراج شد. این نماینده جزو استیضاح‌کنندگان وزیر علوم بود."

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:«در طول چند سال گذشته حدود 3700 نفر بورسیه شدند که حدود 2 هزار و 300 نفر بورسیه شان مورد ایراد جدی وزارت علوم دولت یازدهم قرار نگرفته است. اما حدود 700 نفر بورسیه‌شان دچار اشکال است؛ یعنی با آیین نامه های وزیر علوم سابق همخوانی ندارد و تخلف شده است. از میان این 700 نفر، 270 نفر فاقد هر گونه شرایط برای دریافت بورسیه هستند.»

او می‌گوید «بسیاری از این افراد مدرک فوق لیسانس معادل داشتند و اصلا فوق لیسانس هم ندارند.»

گرچه جبار کوچکی‌نژاد در توجیح بورسیه شدن خود به "تدبیر" گفته بود که «من اصلا در این مورد اقدامی نکردم. درواقع آن زمان موضوعی درباره ثبت نام در دانشگاه‌های خارج از کشور مطرح شد و گفتند شما می‌توانید آن را به تحصیل در داخل کشور تبدیل کنید و قرار بود تبدیل کنند. اما ما دیگر پیگیر این موضوع نشدیم. یعنی من حتی ثبت نام هم نکردم.»

با این وجود رضا فرجی‌دانا وزیر علوم دولت حسن روحانی با رای کوچکی‌نژاد و 144 نماینده دیگر استیضاح شد. فرجی‌دانا قربانی افشای تخلف شازمان یافته ای شد که به گفته برخی نمایندگان مجلس بزرگترین تخلف علمی کشور را رقم زده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016