جمعه 7 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تجمع در اعتراض به خشکی زاینده رود

در بستر بی‌آب زاینده‌رود و در کنار سی‌‌و‌سه پل همایشی در اعتراض به خشک شدن این رودخانه برگزار شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی٬ حامیان محیط زیست و جمعی از مردم اصفهان برای بازگرداندن آب به رودخانه محبوب شهر شعار داده و از حسن روحانی رئیس‌جمهوری خواسته‌اند زندگی را به زاینده‌رود بازگرداند.

[گزارش تصویری را در اینجا ببینید]

این تجمع که خبرگزاری مهر آن را تجمع "حامیان محیط زیست و دوستداران طبیعت" خوانده، در حالی برگزار شده که بعضی از حاضران می‌گویند مقام‌های استان اصفهان آن را غیر قانونی اعلام کرده بودند.

چند ماه پیش یک گرد‌هم‌آیی از طرف فعالان محیط زیست اصفهان در این رودخانه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تظاهرات در اصفهان

زاینده‌رود محبوب مردم اصفهان است و برای آنها اهمیت تاریخی دارد
در تصاویر منتشر شده از گرد‌هم‌آیی روز پنجشنبه شعارهایی مانند "زاینده‌رود من کجاست"، آب را به زاینده‌رود بازگردانید، "ما فقط آب می‌خواهیم،زمین‌ها خشک شده"، "جناب آقای رئیس‌جمهور مشکل آب اصفهان را حل کنید" و "آقای استاندار لطفا بعد از شهرکرد رئیس‌جمهورمان را به اصفهان دعوت کنید" در دست شرکت‌کنندگان است.

با کاهش ریزش برف و باران در سالهای اخیر و تغییر و تحولاتی که در مسیر رودخانه زاینده رود ایجاد شده، آب این رودخانه قبل از رسیدن به شهر قطع می‌شود و این نگرانی مردم این اصفهان را برانگیخته است.

گفته می‌شود با خشک شدن زاینده‌رود برخی از چاه‌های آب شهر و اطراف آن هم خشک شده و کشاورزان، به خصوص در شرق شهر اصفهان با مشکل روبرو هستند.

چندی پیش نیره اخوان بی‌طرف، نماینده اصفهان در مجلس ایران خواهان بهبود وضعیت آب در اصفهان شده بود و خطاب به وزیر نیرو گفته بود: "وزیر محترم پس از یک سال حاضر نشده است در روستاها و شهرهای شرق اصفهان حاضر شود که تبدیل صحرا به کویر را از نزدیک شاهد باشد و پاسخ قانع کننده‌ای به مردم بدهد."
کمبود آب زاینده رود و طرح تونل‌هایی که آب را از کارون به آن منتقل کند قبلا هم موجب گردهم‌آیی‌های اعتراضی در استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016