دوشنبه 10 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

سعيد مرتضوی: برای سه پرونده به دادسرا احضار شدم


تهران - ايرنا - سعيد مرتضوی گفت: سه پرونده در دادسرا دارم که برای آنها امروز(دوشنبه) به دادسرا احضار شدم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضايی ايرنا، وی روز دوشنبه قبل از برگزاری جلسه رسيدگی به اتهاماتش در شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت در جمع خبرنگاران افزود: يکی از اين پرونده ها، مربوط به تحقيق وتفحص سازمان تامين اجتماعی است که به قوه قضاييه ارجاع شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



مرتضوی دومين پرونده را مربوط به شکايت «فاضل لاريجانی» و سومی را مربوط به وکلای «عباس پاليزدار» درمورد پرونده پاليزدار که مدعی هستند بازداشت آنها غير قانونی بوده، عنوان کرد.

وی گفت: نسبت به هر سه پرونده دفاعيه ای تنظيم و لايحه را ارائه کرده ام و امروز هم برای انجام دفاعيات توسط بازپرس احضار شده ام.

** هيچ وقت نگفتم نظام بايد به من مدال بدهد

سعيد مرتضوی در پاسخ به اين سووال که در جلسه دادگاه قبل گفته بوديد که نظام بايد به من مدال بدهد، گفت: هيچ وقت نگفتم نظام بايد به من مدال بدهد، معتقدم ما مديون نظام هستيم و نظام هيچ دينی بر گردن ما ندارد.

وی اضافه کرد: به جرات می گويم اين صحبت را مطرح نکرده ام و هر زمان صدای ضبط شده من را بياوريد، همان درست است.

دادستان سابق تهران در مورد پرونده کهريزک و حضور امروز عبدالحسين روح الامينی پدر يکی از کشته شدگان گفت: به پرونده کهريزک رسيدگی شده و دادگاه کيفری استان تهران نيز رای را صادر کرده است.

وی ادامه داد: به اين رای اعتراض کرده ايم و بيش از يک سال ونيم است که پرونده در شعبه ديوان عالی در حال فرجام خواهی است.

** در سازمان تامين اجتماعی يک گام خلاف برنداشته ام

مرتضوی در مورد پرونده تامين اجتماعی نيز گفت: اعتقاد راسخ دارم که در طول خدمتم در سازمان تامين اجتماعی حتی يک گام خلاف برنداشته و همه اقدامات را در راستای قانون انجام داده ام.

وی ادامه داد: برخی رسانه ها دروغ های بزرگی مطرح کرده و گفته اند که ۱۳۷ شرکت از اموال سازمان به ارزش ۳۰ هزار ميليارد را به بابک زنجانی داده ام و حال سووال من اين است که اکنون که بابک(زنجانی) را بازداشت کرده اند آيا حتی يک ريال از اموال تامين اجتماعی نزد وی بوده است؟

مرتضوی اين نوع دروغ ها را توهين به مردم دانست و گفت: مردم از قوانين سازمان تامين اجتماعی آگاه هستند و می دانند که حتی رييس جمهور هم نمی تواند بدون مجوز قانونی، يک شرکت از سازمان تامين اجتماعی را واگذار کند.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار ديگری مبنی بر اينکه گفته می شود در اين پرونده ها وکيل نداريد و هيچ آدرسی از شما وجود ندارد، گفت: در همه پرونده ها از خودم دفاع می کنم و آدرس را نيز به بازپرس ارائه کرده ام.

مرتضوی ادامه داد: امروز نيز احضاريه به همان آدرسی که اعلام کرده بودم فرستاده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016