دوشنبه 10 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
27 مرداد» چک‌های برگشتی از ۱.۸ ميليون فقره گذشت
31 اردیبهشت» يک سوم مطالبات بانکی در اختيار ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر
پرخواننده ترین ها

۱۸ هزار ميليارد تومان سند بانکی برگشت خورد


در چهار ماه ابتدايی سال جاری بالغ بر ۳۸۷ هزار ميليارد تومان سند بانکی در اتاق پاياپای تهران مبادله شد که حدود ۱۸ هزار ميليارد تومان سند برگشت داده شده است.

به گزارش ايسنا، از ابتدای سال جاری تا تيرماه حدود ۱۵.۳ ميليون برگ سند به مبلغی بالغ بر ۳۸۷ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان در اتاق پاياپای اسناد بانکی تهران مبادله شد.

اين درحالی است که متوسط شاخص تعداد اسناد مبادله شده در تيرماه با رشد ۶.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل همراه بوده و تورم نقطه به نقطه قيمت ها در اين اسناد نيز به ۱۴.۵ درصد رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما در چهار ماه ابتدايی سال ۱۳۹۳ بالغ بر ۱.۸ ميليون برگ سند به مبلغی معادل ۱۷ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان در اتاق پاياپای اسناد بانکی برگشت داده شده که حاکی از رشد ۱۸.۷ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل از نظر تعداد و تورم نقطه به نقطه ۱۷.۸ درصدی از لحاظ مبلغ است.

مبادله ۱۰۹ هزار سند در تيرماه امسال

بنابراين گزارش درتيرماه سال جاری در اتاق پاياپای اسناد بانکی تهران حدود ۴.۲ ميليون برگ سند به مبلغی نزديک به ۱۰۹ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان مبادله شد.

در اين ماه شاخص تعداد اسناد بانکی به ۹۷.۸ رسيد که بيانگر تورم ماهانه ۲.۴ درصدی و تورم نقطه به نقطه (تغيير نسبت به ماه مشابه سال قبل)۵.۵ درصدی در اين بخش است.

همچنين قيمت اسناد مبادله شده در اتاق پاياپای اسناد بانکی تهران در تيرماه امسال به گونه ای تغيير کرد که با افزايش ۷.۹ درصدی تورم ماهانه شاخص کل قيمت آن به عدد ۱۷۸.۱ رسيد. اين درحالی است که مبلغ اين اسناد در اين ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۱.۷ درصد افزايش يافته است.

اما آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که در اولين ماه تابستان سال ۱۳۹۳ حدود ۵۱۶ هزار برگ سند به مبلغی نزديک به ۵۱۰۰ ميليارد تومان در اتاق پاياپای اسناد بانکی برگشت خورده است.

براين اساس شاخص های تعداد و مبلغ اسناد برگشت خورده در تيرماه به ترتيب به ۹۷ و ۱۷۳ رسيد که نشان می دهد افزايش ماهانه شاخص برای تعداد اين اسناد ۱.۶ درصد و برای مبلغ آن ۱.۵ درصد بوده است.

در عين حال تورم مبلغ کل اسناد برگشتی نسبت به ماه مشابه سال قبل در تيرماه با ۱۵.۸ درصد رشد همراه بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016