سه شنبه 11 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رويترز: کمک ايرانی ها به جنگ عليه داعش در عراق

• آنها در شليک گلوله توپخانه سنگين توسط نيروهای کردستان عراق به آنها کمک و راهنمايی می کنند. ايرانی ها کردی حرف نمی زدنند بلکه در کنار آنها مترجم وجود دارد.

رويترز در گزارشی نوشت: ايرانی ها در جنگ عليه داعش در عراق حضور دارند.

به گزارش عصرايران ، نيروهای پيشمرگه کرد و شبه نظاميان شيعه يک روز پس از شکستن محاصره داعش بر شهر امرلی در مناطق مختلف اين شهر در حال ابراز خوشحالی و پايکوبی هستند. شهر ۱۵۰ هزار نفری "امرلی" به مدت ۲ ماه در محاصره نيروهای داعش بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رويترز اضافه کرد: مشاهدات در شهر امرلی و منطقه "سليمان بيک" عراق نشان دهنده همکاری ميان نظاميان کرد، اعضای ارتش عراق و شبه نظاميان شيعه در کنار نقش آفرينی ايران در ارائه کمک های مستقيم به آنها برای حمله به مواضع داعش است.

خبرنگار رويترز گفته است که يک مشاور ايرانی در نيروی پليس عراق در مسير نزديک به شهر امرلی ديده است. همچنين يک افسر کردی هم گفت که ايرانی ها به نظاميان عراقی در زمينه حملات به مواضع داعش مشاوره می دهند.

خبرنگار رويترز اضافه کرد: شهر امرلی پس از شکسته شدن محاصره داعش، مملو از نظاميان کردستان عراق (پيشمرگه)، گروه های شبه نظامی شيعه شامل سازمان بدر، عصائب اهل الحق، گردان های حزب الله عراق و هواداران مسلح مقتدی صدر است.

شبه نظاميان شيعه درباره ائتلاف با نظاميان کرد سخن می گويند که در نتيجه آن محاصره شهر امرلی شکسته شد.

تاثير ايران در منطقه سليمان بيک عراق کامل واضح بود. گروه عصائب اهل الحق به ايران نزديک است.

در ميان نيروهای "عصائب اهل الحق" دو نفر به زبان فارسی سخن می گويند و لباسی متفاوت با ديگر اعضای اين گروه پوشيده اند.

يکی از افرادی که به زبان فارسی صحبت می کرد در پاسخ به اين سؤال که آيا شما ايرانی هستيد گفت: "ما سليمان بيک را آزاد می کنيم."

فرد ديگری مستقر در نزديکی يکی از خودروهای زرهی پليس عراق نيز به زبان فارسی سخن می گفت. او اظهار داشت که برای ارائه کمک به آموزش پليس به عراق آمده است.

يکی از فرماندهان نيروهای پيشمرگه هم با تاييد نقش ايران در حملات به داعش گفت: ايرانی ها در اين موضوع نقش داشتند. آنها در ارائه سلاح و برنامه ريزی نظامی کمک کردند.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: ايرانی ها نيروهای نظامی شيعه را آموزش دادند. ايرانی های ديگری در پايگاه ديگری حضور دارند. سه يا چهار نفر. آنها در شليک گلوله توپخانه سنگين توسط نيروهای کردستان عراق به آنها کمک و راهنمايی می کنند. ايرانی ها کردی حرف نمی زدنند بلکه در کنار آنها مترجم وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016