چهارشنبه 19 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نامه اعتراضی ايران به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی

ایسنا ـ در آستانه اجلاس شورای حکام و کنفرانس عمومی نامه اعتراض‌آميز ايران عليه تجاوز پهپاد جاسوسی رژيم صهيونيستی به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ارسال شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، رضا نجفی، سفير و نماينده دائم جمهوری اسلامی ايران نزد آژانس بين المللی انرژی اتمی در وين با ارسال نامه‌ای به يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ضمن اشاره به تجاوز اخير پهباد جاسوسی رژيم صهيونيستی عليه تاسيسات هسته‌ای صلح آميز کشورمان در نطنز، اين اقدام تجاوزکارانه را قويا" محکوم نموده و ضمن اشاره به غيرقابل نقض بودن حريم تاسيسات صلح آميز هسته ای خواستار محکوميت آن از سوی جامعه بين المللی گرديد.

در بخشی از اين نامه آمده است: " اين اقدام که بدنبال ياوه سرائی های مکرر مقامات اين رژيم در تهديد عليه جمهوری اسلامی ايران صورت گرفته، نقض فاحش تماميت ارضی و حاکميت ملی جمهوری اسلامی ايران به‌شمار رفته و برخلاف اصول حقوق بين الملل و مفاد منشور ملل متحد می‌باشد" .

در بخش ديگری از اين نامه ضمن اشاره به قطعنامه‌های آژانس در همين زمينه آمده است: "اين اقدام تجاوزکارانه که ماهيت واقعی رژيم اسرائيل را بار ديگر آشکار می‌سازد، بر خلاف قطعنامه‌های کنفرانس عمومی آژانس بين‌المللی انرژی اتمی مبنی بر غيرقابل نقض بودن حريم فعاليت‌ها و تاسيسات هسته‌ای صلح‌آميز و از جمله قطعنامه های شماره ۵۳۳ و ۴۴۴ کنفرانس عمومی می باشد، که طی آنها تصريح شده است که "هرگونه حمله نظامی و يا تهديد عليه تاسيسات هسته ای مربوط به اهداف صلح آميز نقض اصول منشور ملل متحد، حقوق بين‌المللی و اساسنامه آژانس بشمار می رود ".

همچنين در پايان اين نامه ضمن تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی ايران حق خود را برای اتخاذ کليه اقدامات مشروع و لازم در دفاع از تماميت خود محفوظ می داند، نسبت به چنين اقدامات تحريک آميزی که پيامدهای جدی برای متجاوز دربرخواهد داشت، هشدار داده شده و از آژانس بين المللی انرژی اتمی خواسته شده است تا اين اقدام تجاوزکارانه که نقض اساسنامه آژانس و قطعنامه های آن بشمار می رود را محکوم کند.

همچنين درخواست شده است تا اين نامه به عنوان سند رسمی آژانس منتشر گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016