یکشنبه 30 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
19 شهریور» کالبدشکافی چرخش «اوباما»، صادق زیباکلام
13 شهریور» دیپلماسی احضار ارواح، صادق زیباکلام
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده صادق زیباکلام به آقای روحانی در خصوص ضرورت تنش زدایی با آمریکا

بسمه تعالی

جناب آقای دکترحسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شیدالله ارکانه

با سلام و تحیات و آرزوی سلامتی در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل. هنوز پای در رکاب طیاره ننهاده اید که تندروها پیش دستی نموده و از باب اینکه مبادا با رئیس جمهورآمریکا دیداری داشته باشید شروع کرده اند برطبل آمریکا ستیزی کوبیدن و اینکه شما اجازه ای مبنی بر دیدار با اقای اوباما ندارید. آقای رئیس جمهور در زمانیکه ۵ میلیون مردم اسکاتلند آزادانه و در روز روشن پیرامون حق تعیین سرنوشت شان تصمیم می گیرند آیا این انتظار گزافی است که مردم ما در خصوص بخشی از سیاست خارجی کشورشان در راستای ادامه آمریکا ستیزی بتوانند اظهار نظر نمایند؟ آیا معنی انتخابات غیراز این است که از مردم پرسیده می شود آیا با تداوم سیاست های قبلی موافقند یا خیر؟ و آیا مردم با دادن ۱۹ میلیون رای به شما و ۴ میلیون رای به جناب دکتر سعید جلیلی نظرشان را در قبال سیاست های گذشته از جمله آمریکا ستیزی ابراز نکردند؟ خواست و نظر مردم به کنار؛ آیا مردم این حق را دارند از مسئولین بپرسند که آمریکا ستیزی و اصرار بر پیشبرد آن ظرف ۳۵ سال گذشته چه نفعی برای منافع ملی کشور در برداشته؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مردم سالاری دینی را هر طور که تعریف کنیم آیا مردم در این نظام حق ندارند از مسئولین آن بپرسند که این همه هزینه های سنگین که ایران از محل منافع ملی اش برای آمریکا ستیزی می پردازد آنان در کجا و چه زمانی به آن رضایت داده اند؟ نه جناب آقای رئیس جمهور یقین بدانید که کسر قابل توجهی از مردم از تداوم سیاست آمریکا ستیزی بی هدف و ویران کننده منافع ملی کشور بستوه آمده و هیچ همراهی با آن ندارند. یقین بدانید که کسر قابل توجه ایی از ۱۹ میلیونی که بشما رای دادند خواهان توقف دشمنی بیهوده با آمریکا هستند. هر تلاش شما در جهت تنش زدایی با آمریکا و غرب یقینا با استقبال مردم ایران روبرو خواهد شد و این یکی از مطالبات اصلی رای دهندگان به جنابعالی است.

ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیست و نهم شهریور یکهزار و سیصد و نود و سه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016