پنجشنبه 10 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارش سازمان ملل در بارۀ "جنایات حیرت‌‌انگیز" داعش

رادیو فرانسه - نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در گزارشی در بارۀ نقض حقوق بشر در عراق، جنایات داعش را «جنایت جنگی و حتی جنایت علیه بشریت» می‌داند. گستردگی و گوناگونی اعمال جنایت‌آمیز «حیرت‌آور» توصیف شده و از جمله، تلاش برای نابودی برخی اقلیت‌ها و همچنین تجاوز جنسی به کودکان و زنان شرح داده شده است.

گزارش سازمان ملل در بارۀ جنایات جنگی "دولت اسلامی" (داعش) که امروز پنجشنبه در ژنو منتشر شد می‌نویسد: «گستردگی تجاوز به حقوق انسانی توسط دولت اسلامی و دیگر گروه‌های وابسته به آن حیرت‌آور است و بسیاری از این اعمال را می‌توان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"نیکلایی ملادنف"، نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل که این گزارش ٢٩ صفحه‌ای را در بارۀ رویدادهای یک دورۀ دوماهه تدوین کرده (از ۶ ژوئیه تا ١٠ سپتامبر)، می‌نویسد که جنایات داعش از جمله «حملات مستقیم به مردم عادی و تأسیسات و ساختمان‌های غیرنظامی‌، قتل‌های هدفمند، آدم دزدی، تجاوز جنسی به زنان و کودکان و بالاخره کار کشیدن اجباری از بچه‌ها» را شامل می‌شود.

همچنین گروه‌های قومی و مذهبی مختلف به عمد هدف قرار گرفته و در جهت نابودی آنها تلاش شده است.
نویسندۀ گزارش، نیکلایی ملادنف، که محتوای آن را «وحشتاک» توصیف می‌کند، علاوه بر جنایات داعش، بر نقض حقوق بشر توسط نیروهای دولتی عراق نیز تأکید دارد.

در این گزارش آمده است که حملات هوایی ارتش عراق نیز با خطاهای زیاد همراه بوده و تعداد زیادی از غیرنظامی‌ها را کشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016