دوشنبه 28 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دختر موسوی: ميل جنتی به زدن و کشتن سال ها پيش به ما اثبات شده بود

نرگس موسوی، دختر ميرحسين و رهنورد، با انتشار متنی در فيس بوک خود به اظهارات اخير احمد جنتی در يک برنامه تلويزيونی پاسخ داد.

به گزارش کلمه، دختر موسوی با يادآوری ادعاهای قبلی جنتی درباره اينکه سران فتنه! يک ميليارد دلار از عربستان پول گرفته بودند، به فراموشی سپردن عامدانه اين اتهام کذب از سوی اقتدارگرايان را متذکر شد و نوشت: البته سندش را هرگز منتشر نکردند و حرفی هم از آن زده نشد.

وی همچنين به ياداوری خاطراتی از کودکی خود پرداخت و جنتی نوه اش را شکنجه می کرد، و نوشت: قساوت قلب و ميل ايشان به زدن و کشتن، سال ها پيش از اين به ما اثبات شده بود.

متن اين يادداشت در ادامه می آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به نام خدا

دوستان و همراهان

در صورت استفاده از نيروی تعقل و برخورداری از تحليل درست از شرايط جامعه و جايگاه خود و استفاده مفيد از ويژگی ممتاز بشر که همان انديشيدن و در نتيجه مفيد بودن برای اجتماع است، ذهن دچار هذيان گويی و تکرار اباطيل نميشود..

واين چنين نميشود که از مهم ترين رسانه ملی..هذيان گويی فردی پخش شود که در درجه اول خود خدا پنداريش حيرت زده ميکند مخاطب را و بعد هم اصرار شک برانگيز او بر اجرای حکمی که کاسبگران واژه فتنه اين روزها برای خاموش کردن وجدان خودشان، زياد به کار ميبرند…

به راستی اگر حوادث تلخ ۵ سال گذشته نبود، بسياری از مردمانی که هياهو کنان و بر سر زنان تريبون های حق الناس را اشغال کرده اند، فرياد از چه ميکردند و از کدام درد نداشته و شکم سيريشان ميناليدند؟

آيا با توجه به مهلت فردايی که کهولت سن و جبر طبيعت که همان مرگ است و حضور در پيشگاه خداوند و جا گذاشتن تنها نامی برای تاريخ و دادگاه اذهان مردم آينده، از آنها گرفته خواهد شد بهتر نيست تمامی پست هايش را به مردم و شايستگان پس بدهند و از محضر مردم و کسانی که چنين جاهلانه به آنها ميتازند عذر خواهی کنيد؟

آيا بهتر نيست پيش از مقايسه ديکتاتور فاشسيت ايتاليا با محصورين، اندکی تاريخ مطالعه بفرمايند و آن وقت تفاوت واضح ديکتاتوری فاشيست را با زندانيان محصور که نه به دنبال قدرت و بلکه به گفته خود تنها همراه معترضين به نتايج انتخاباتی بودند که به شکل مدنی و بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراض خود را نشان ميدادند..به راحتی متوجه ميشوند.

حرف از حمايت از بيرون کشور گفته شد و پيش از اين نيز اصرار بر داشتن سندی بود در اثبات گرفتن يک ميليارد دلار به قول خودشان سران فتنه از آمريکا و از طريق عربستان سعودی که البته سندش را هم هرگز منتشر نکردند و حرفی هم از آن زده نشد و اين صحبت نيز ادامه همان صحبت های بی سند و مدرکی و بهتان هايی است که زدند و غافل از اينکه مردم آگاه تر از اين هستند که تحت تاثير چنين اکاذيبی قرار بگيرند و اين گونه سخنان سخت بی پايه و اساس است و کهنه و نخ نما…البته وجدان اکثريت مردم و حافظه تاريخيشان، نه صاحب منصبان و موج سواران ورزيده بحران سال ۸۸ بهتر ميتوانند قضاوت کنند.

قابل ذکر است قساوت قلب و ميل ايشان به زدن و کشتن، سال ها پيش از اين به ما اثبات شده بود. گفتنی های زيادی هست از زمانی که از قضای روزگار همسايه ديوار به ديوار اين مرد کهن سال بوديم و شاهد شکنجه نوه خردسالش . همان کودکی که پدر و مادر مجاهد خلقش در درگيری هايی کشته شده بودند ـــ نمونه بارز کودک آزاری ايشان ـــ هنوز گوش من پر است از فريادهای نوه اسير در دست پدربزرگ، من که آن زمان خود خردسال بودم و وحشت زده از فرياد های آن نوه يتيم که زير شيلنگ و سيخ داغ توسط پدرو مادربزرگ کتک ميخورد و شکنجه ميشد…

و

شغالی گر،
ماه بلند را دشنام گفت ـ
پيرانشان مگر نجات از بيماری را
تجويزی اين چنين فرموده بودند.
فرزانه در خيال خودی اما،
آنکه به تندر پارس می‌کند.
گمان مدار که به قانون بوعلی حتی
جنون را نشانی از اين آشکاره تر
به دست کرده باشند


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016