سه شنبه 29 مهر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: جاسوسان در بوشهر دستگير شدند

16031250402.jpg
وزير اطلاعات گفت: امروز زمان نبرد سرويس‌های اطلاعاتی است و دوران جنگ ارتش‌ها به اتمام رسيده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سيد محمود علوی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر گفت: کشورهای استکباری در هر کشوری از آدم‌ها و نيروهای همان جا عليه منافع و امنيت ملی آنجا استفاده می‌کنند که اين امر در کشورهای عراق، سوريه و افغانستان نيز انجام شده است.

وی با بيان اينکه امروز نقش دستگاههای اطلاعاتی بسيار تعيين کننده است، گفت: استان بوشهر نيز به دليل همجواری با برخی کشورهايی که مطامع امنيتی و اطلاعاتی نسبت به اين خطه از ميهن اسلامی دارند از حساسيت بالايی برخوردار است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وزير اطلاعات افزود: امروز دوران نبرد سرويس‌های اطلاعاتی است و سرويس‌ها با هم برای دستيابی به اهداف مورد نظر خود تعامل دارند.

علوی با اشاره به اينکه سيستم قانونی بدون رهبری صالح و شايسته ناقص است افزود: امنيتی که خداوند برقرار می‌کند هدفمند و يک وسيله و ابزاری برای تحقق فرهنگ صحيح الهی ، عبوديت و بندگی است.

وزير اطلاعات گفت: وقتی يک امنيت برای حاکميت فرهنگ عبوديت است بايد يک تلاش امنيتی فرهنگ محور باشد.

وی افزود: تشکيلات امنيتی جمهوری اسلامی ايران نمی‌تواند مانند ديگر سرويس‌های اطلاعاتی ديگر کشورها عمل کند چرا که ماموريت‌های اين وزارتخانه در چارچوب شرع، قانون و اخلاق نمود پيدا می‌کند.

علوی تصريح کرد: امنيتی که برای فرهنگ بندگی، اجرای احکام اسلامی و حاکم شدن ارزش‌های دينی در جامعه است نمی‌تواند از راهکارغيراسلامی باشد برهمين اساس وزارت اطلاعات ماموريت‌های خود را بر محور شرع، اخلاق و قانون قرار داده است.

وزير اطلاعات با بيان اينکه امنيت حق مردم مسلمان است گفت: خداوند متعال در صدر ايجاد کنندگان امنيت در جامعه است و امنيت يک نعمت خدادادی بستر ساز رشد و تعالی فرهنگ و اقتصاد در سرزمين هاست.

علوی لازمه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را درپرتو امنيت دانست و افزود: رسالت حکومت اسلامی برقراری امنيت است همانطورکه خداوند برای بندگانش امنيت ايجاد کرده است.

وی با گراميداشت سالگرد تاسيس وزارت اطلاعات گفت: ثمره ۳۰ سال تجربه عملکرد اطلاعاتی اين وزارتخانه ايجاد آرامش در جامعه است طوريکه هيچ کس در کشور احساس ناامنی نمی‌کند، طلبه در حوزه ، استاد در دانشگاه، فعال اقتصادی در عرصه اقتصاد و فعال فرهنگی با آرامش و امنيت فعاليت خود را انجام می‌دهند.

وزير اطلاعات يادآورشد: اين وزارتخانه در تعامل با ساير نيروهای مسلح، دستگاههای قضايی و اجرايی در تحقق استقرار امنيت پايدار، بالنده و پويا که خود زمينه ساز شکوفايی ساير زمينه هاست عملکردی موفق دارد.

وی بيان کرد: اين وزارتخانه تلاش می‌کند فضای مناسبی را برای سرمايه گذاران، افزايش توليد ملی، ايجاد فرصت‌های شغلی پايدار و برقراری امنيت در همه ابعاد فراهم کند.

علوی با قدردانی از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان بوشهر گفت: در استان بوشهر با هوشياری اين عزيزان تحرکات سرويس‌های اطلاعاتی بيگانه رصد، و عناصری که می‌خواستند برای بيگانگان کار تجسسی را انجام دهند شناسايی و به دست عدالت سپرده شده است.

وزير اطلاعات با بيان اينکه استان بوشهر در همه ابعاد نقش تعيين کننده‌ای در کشور دارد افزود: اين استان به عنوان قطب اقتصادی، صنعتی، نظامی، تجاری و هسته‌ای کشور است که جايگاه خاصی به آن در عرصه ملی داده است.

وی با تسليت درگذشت آيت الله مهدوی کنی رئيس مجلس خبرگان رهبری گفت: تمام زندگانی اين عالم ربانی، اسلامی ، اخلاقی و تجلی عملی به احکام و معارف اسلامی بود.

علوی با قدردانی از تلاش‌های مديرکل سابق اطلاعات استان بوشهر و با بيان اينکه نيروی انسانی مهم‌ترين سرمايه هر دستگاهی است گفت: وزارت اطلاعات برای مسئوليت مديريتی خود در استان‌ها به سبب يرخورداری از نيروهای توانمند و مسلط به امور، برای تامين مديران رده‌های عالی و ميانی از نيروهای مومن، متخصص، متعهد و ولايت مدار خود استفاده می‌کند.

در اين آيين از تلاش‌های چهارساله مديرکل اطلاعات استان بوشهر تجليل و مدير کل جديد به اعضای شورای اداری اين استان معرفی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016