جمعه 2 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
1 آبان» تیرانداز حادثه کانادا تازه مسلمان شده بود
20 مرداد» اخراج یک ایرانی از کانادا
پرخواننده ترین ها

کانادا:‌ فرد مهاجم به پارلمان قصد سفر به سوریه را داشت

پلیس کانادا می گوید مرد مسلحی که به ساختمان پارلمان این کشور حمله کرد و یک نگهبان را کشت، اخیرا تقاضای دریافت پاسپورت داده بود و قصد داشت که به سوریه سفر کند.
141023234526_canada_suspect_640x360_evn_nocredit.jpg

به گزارش بی‌بی‌سی٬ مایکل زهاف بیبو، ۳۲ ساله، شهروند کانادا بود و احتمال می رود که از شهروندی لیبی نیز برخوردار بوده باشد. به گفته مقامات پلیس، وی که در آن درگیری کشته شد، از سابقه کیفری برخوردار بوده است.

پلیس کانادا روز پنجشنبه ویدیوی از صحنه ورود مهاجم به محوطه پارلمان را منتشر کرد.

هم زمان، باب پالسون، رییس پلیس کانادا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد مهاجم با یک شهروند دیگر کانادا که سربازی را در کبک کشته، ارتباط نداشته است.
پلیس می گوید مایکل زهاف بیبو در مونترال به دنیا آمده بود. پدرش اهل و مادرش کانادایی بوده است. به گفته پلیس، مهاجم مدتی در شهرهای کلگری و ونکوور زندگی می کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای پالسون وعده داد که درباره روند رادیکال شدن مهاجم تحقیقات جامعی انجام شود. او گفت مهاجم سابقه کیفری داشته است.

این مقام ارشد پلیس می گوید مادر مهاجم گفته است که پسرش می خواست به سوریه سفر کند.

روز پنجشنبه پارلمان کانادا نخستین جلسه خود را پس از حادثه تیراندازی برگزار کرد که طی آن در جریان ورود و تیراندازی مهاجم در داخل ساختمان پارلمان، آقای ویکرز موفق شد با شلیک گلوله فرد مهاجم را پیش از آنکه بتواند تلفات جانی به بار بیاورد از پای درآورد.

نمایندگان همچنین به نشانه ادای احترام نسبت به نگهبان بنای ملی یادبود کشته‌شدگان جنگ که به ضرب گلوله کشته شد یک دقیقه سکوت کردند.

استیون هارپر، نخست وزیر کانادا، گفت که اقدامات تروریستی نمی‌تواند مردم این کشور را به هراس اندازد و حضور نمایندگان در مجلس، یعنی "قلب دموکراسی" نشان می‌دهد که کار اداره کشور هرگز متوقف نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016