جمعه 9 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

حیدر مصلحی: ام‌ای۶ پشت صحنه اسیدپاشی‌های اصفهان قرار داد

حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفته که سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا (ام آی ۶) پشت پرده اسید‌پاشی‌های اصفهان قرار دارد تا مانع تصویب طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شود.

آقای مصلحی اظهار کرده در بررسی‌هایی که انجام داده به این نتیجه دست یافته و اسید‌پاشی‌های اخیر در اصفهان را «توطئه‌ای هماهنگ» میان برخی داخلی‌ها با خارجی‌ها می‌داند.

وزیر سابق اطلاعات افزود ام آی ۶ پشت صحنه شکل‌گیری فضای «سنگین رسانه‌ای» درباره اسید‌پاشی‌ها است و حواس نهاد‌های امنیتی باید به این مسئله باشد.
در دو هفته اخیر همسو با حیدر مصلحی گروهی از محافظه‌کاران تندرو اسید‌پاشی‌ها را اقدامی از سوی معترضان به نتیجه انتخابات سال ۸۸ و یا سرویس‌های جاسوسی غرب اعلام کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها با گذشت بیش از پنج سال از زمان اعتراض‌های خیابانی همچنان آمر یا عامل بسیاری از اتفاقات و حوادث رخ داده در ایران را «فتنه‌گران» معرفی می‌کنند.
مصلحی هم در سخنان خود با اشاره به وقایع سال ۸۸ و عوارض ناشی از آن گفته مقایسه میرحسین موسوی و مهدی کروبی با حر از سو حسن روحانی را مقایسه‌ای «اشتباه» می‌داند.

وزیر اطلاعات افزوده با این مقایسه‌ها نباید با اقدام امام حسین «بازی» کرد چراکه امام سوم شیعیان در سال ۶۱ هجری با دشمنان خود برای «بده بستان» مذاکره نکرده بود.

حسن روحانی اخیرا مذاکره را یکی از درس‌ها و پیام‌‌های عاشورا دانسته که با انتقاد و اعتراض گروهی از محافظه‌کاران تندرو مواجه شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016