یکشنبه 25 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رحیم‌پور ازغدی: در برخی عزاداری ها از قلاده سگ استفاده می‌‌شود

139205291222392751017754.jpg
دیگربان: حسن رحیم‌پور ازغدی٬ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حمله با گروهی از مداحان٬ روحانیون و هیات‌های مذهبی آن‌ها را «قالتاق‌» ‌هایی دانسته که به امام حسین «خیانت» می‌کنند.

رحیم‌پور ازغدی از شیعیان «انگلیسی» سخن گفته که از «وهابی‌ها» خطر‌ناک‌تر هستند و هم‌اکنون در قم٬ اصفهان و نجف مدرسه علمیه دارند.

وی گفته هدف «تشیع انگلیسی مفت‌خور» احمق نشان دادن شیعه در جهان است و برخی مداحان این نوع تشیع جلسه‌ای ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند تا «حسین حسین» بگویند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رحیم‌پور ازغدی در انتقاد از هیات‌های این شیعیان نیز گفته خدا «لعنت» کند کسانی را که در عزداری‌ها لخت می‌شوند و می‌گویند «مستم و مستم»، «مشتم و مشتم» و «رقاصم و رقاصم رقاصه عباسم.»

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود از کسانی سخن به میان آورده در عزادار‌های امسال مشهد «قلاده» بسته و صدای «سگ» و «توله‌سگ» درآورده‌اند.

منظور رحیم‌پور ازغدی از این سخنان جریان سید‌صادق شیرازی در ایران و نجف است؛ علی خامنه‌ای این جریان را «تشیع انگلیسی» دانسته که به درد مردم ایران نمی‌‌خورد.

جریان شیرازی‌ها در حال حاضر چندین شبکه ماهواره‌ای دارند که دفا‌تر آن‌ها در ایران پلمب شده است٬ اما این جریان در سال‌های اخیر توانسته نفوذ زیادی در هیات‌های مذهبی داشته باشد.

رحیم‌پور ازغدی چندی پیش نیز انتقاد‌های تندی متوجه این جریان مذهبی کرده بود که منجر به حملات گسترده حامیان شیرازی به وی شد. سخنان اخیر وی نیز پاسخی به این حملات محسوب می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016