سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مجلس به چهارمين وزير پيشنهادی وزارت علوم رای اعتماد نداد

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه بررسی صلاحيت فخرالدين احمدی دانش آشتيانی چهارمين وزير پيشنهادی دولت برای وزارت علوم ، تحقيقات و فن‌آوری را در دستور کار قرار داد، ولی به او رای اعتماد نداد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی رييس‌جمهور از همان دقايق پيش از بررسی صلاحيت برای دفاع از احمدی آشتيانی و با خير مقدم علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور يافت، در حالی که اسحاق جهانگيری معاون اول رئيس‌جمهور و ابوترابی‌فرد نايب رئيس مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کردند.

به گزارش ايسنا رئيس‌جمهوردر سخنرانی خود تاکيد کرد که من در انتخاب وزير بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها شايعه می‌کنند، تحت تاثير فشار گروه سياسی يا شخصی نيستم و تحت تاثير فشار گروهی کاری انجام نمی‌دهم.

به گزارش ايسنا، قاسم جعفری و عليرضا زاکانی در مخالفت با وزير پيشنهادی علوم و باقر شريعتی و عبدالکريم هاشمی نخل ابراهيمی در موافقت با وزير پيشنهادی علوم سخنرانی کردند. دو نماينده موافق دانش آشتيانی بخشی از وقت خود را به محمدرضا تابش و علی مطهری دادند.

اظهارات مخالفان و موافقان به شرح زير است:

چرا همه وزرای پيشنهادی از گروه آقای معين هستند؟

به گزارش ايسنا، قاسم جعفری سخنگوی کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در سخنانی در مخالفت با وزير پيشنهادی علوم ابراز عقيده کرد که همه وزرای پيشنهادی علوم از گروه وزير دوران اصلاحات و تيم آن‌ها هستند.

گويا وزارت علوم سهم حزب مشارکت منحله است

سيد حسين نقوی حسينی سخنگوی کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی نيز در سخنانی در مخالفت با وزير پيشنهادی علوم گفت: گويا وزارت علوم سهم حزب مشارکت منحله است.

کاری نکنيم خاطره بدی از مجلس نهم در ذهن مردم باقی بماند

از سوی ديگرعلی مطهری نماينده مردم تهران که در دفاع از وزير پيشنهادی علوم سخن می‌گفت از نمايندگان مجلس خواست کاری نکنند که از مجلس نهم خاطره بدی در ذهن مردم باقی بماند.

بعد از اظهارات علی مطهری در دفاع از صلاحيت وزير پيشنهادی علوم، رييس‌جمهور جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

مطهری سعی دارد مجلس نهم را با مجلس ششم مقایسه کند

به گزارش ايسنا عليرضا زاکانی نماينده تهران در مجلس و دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی نيز در مخالفت با دانش آشتيانی وزير پيشنهادی علوم، تحقيقات و فن‌آوری، با انتقاد به بخشی از نطق علی مطهری گفت: مطهری سعی دارد مجلس نهم را با مجلس ششم مقايسه کند؛ تعجب می‌کنم، آقای آشتيانی و ۱۱۹ استاد ديگر در۷ بهمن ۸۲ بيانيه رسمی را امضا و تأکيد کردند به نفع متحصنان مجلس ششم روزه سياسی می‌گيرند. در بيانيه جبهه مشارکت آمده بود تحصن مجلس ششم نقطه عطفی در توسعه سياسی کشور است و دانش آشتيانی عضو همين جبهه مشارکت است.

بگذاريم دولت کارش را بکند

هم‌چنين محمدرضا تابش يک نماينده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در سخنانی در موافقت با وزير پيشنهادی علوم، ز نمايندگان خواست اجازه دهند دولت کارش را بکند و به وزير پيشنهادی علوم رای دهند.

به دانش آشتيانی که سابقه جبهه و جنگ دارد اعتماد کنيم

سيد عبدالکريم هاشمی نخل ابراهيمی نماينده مجلس شورای اسلامی در سخنانی در موافقت با وزير پيشنهادی علوم با اعتقاد به اينکه کشور به آرامش نياز دارد اظهارکرد: ما بايد به دانش آشتيانی که سابقه جبهه و جنگ دارد و مديری دانشگاهی است اعتماد کنيم.

نمايندگان در صحبت‌هايشان بيشتر به حاشيه‌ها پرداختند

به گزارش ايسنا، فخرالدين دانش‌آشتيانی که به عنوان وزير پيشنهادی علوم در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس صحبت می‌کرد نيزپس از سخنان مخالفان و موافقان گفت: متأسفانه مسائل حاشيه‌ای در بيان با موافقان و مخالفان بيشتر مطرح شد و فرصت نشد که به برنامه‌های اجرايی و علمی به چالش کشيده شود.

پس از اظهارات فخر‌الدين احمدی دانش آشتيانيرای گيری مجلس برای صلاحيت وی به عنوان وزير پيشنهادی علوم انجام شد و با آغاز رای گيری اعضای کابينه يازدهم جلسه علنی مجلس را ترک کردند.

به گزارش ايسنا، فخرالدين احمدی دانش آشتيانی با ۱۷۱ رای مخالف، ۷۰ رای موافق و ۱۶ رای ممتنع، اعتماد مجلس نهم را برای تصدی اين وزارت خانه کسب نکرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016