سه شنبه 27 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دادستانی تهران: غنچه قوامی با فتنه‌گران ارتباط داشت

تهران -ايرنا- دادستانی تهران روز سه شنبه اعلام کرد ، پرونده اتهامی خانم غنچه قوامی به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.

به گزارش ايرنا دادستانی تهران با اعلام اين خبر افزود، در پی بازداشت فردی به نام غنچه قوامی از سوی دادسرای عمومی تهران و تشکيل پرونده برای نامبرده و انعکاس سوء اين موضوع در رسانه های معاند، اين دادستانی با اعلام اين که مطالب منتشره برخلاف محتويات پرونده می باشد، در راستای تنوير افکار عمومی، بخشی از اقدامات متهم را به شرح زير اعلام می نمايد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۱- در تاريخ ۳۰/۳/۱۳۹۳ متهم که واجد سابقه ی بازداشت قبلی بوده، به طور اتفاقی توسط ماموران پليس مستقر در ورزشگاه، بازداشت می گردد؛ وی پس از بازداشت، مبادرت به عکس برداری از مقر پليس و افراد حاضر در آن جا می نمايد. نامبرده در همان روز بدون قيد آزاد می شود و در تاريخ ۳۱/۳/۱۳۹۳ که جهت دريافت اوراق هويتی خود مراجعه نموده بود، اين بار از وی يک دستگاه تلفن همراه کشف می شود که حاوی تصاوير و فيلم های متعدد مرتبط با عوامل جريان فتنه بوده است؛

۲- در تاريخ ۸/۴/۱۳۹۳ با احضار متهم و برخی تحقيقات صورت گرفته، معلوم گرديد نامبرده در فعاليت های تبليغی عليه نظام مشارکت داشته و ضمن ارتباط با دست اندرکاران و مرتبطين شبکه های ماهواره ای از جمله شبکه ی بی بی سی فارسی و اپوزيسيون خارج از کشور، در تجمعات و راهپيمايی های ضد نظام حضور داشته است.

۳- با تحقيقات مقدماتی و صدور کيفرخواست برای متهم، پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد و پس از ارجاع به يکی از شعب و نقض بخشی از قرار صادره از سوی دادسرا، پرونده جهت رسيدگی مجدد به دادسرا اعاده و با اظهارنظر بازپرس، معد اعاده به دادگاه شده است.

با توجه به مراتب اشاره شده، دستگيری و تشکيل پرونده ی اتهامی برای غنچه قوامی، ارتباطی به موضوع حضور نامبرده در ورزشگاه آزادی و تماشای مسابقات واليبال نداشته و نامبرده صرفاً از جهت اتهامات منعکس در پرونده تحت تعقيب قرار گرفته است. ضمناً در اين پرونده متهم دو وکيل دادگستری را برای دفاع از خود، معرفی نموده که وکلای مزبور و خانواده ی متهم در چندين نوبت با وی ملاقات حضوری داشته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016