پنجشنبه 29 آبان 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

حسین درخشان عفو و آزاد شد

حسين درخشان: امنيتی‌ها از تحليل‌های من برای تنظيم کيفرخواست متهمان سال ۸۸ استفاده کردند


حسین درخشان

دیگربان - پس از اعلام عفو حسين درخشان از سوی علی خامنه‌ای٬ گفتگويی از وی درباره شرايط زندان و همکاری‌هايش با نهاد‌های امنيتی و قضايی منتشر شد.

آقای درخشان شامگاه چهارشنبه از عفو خود از سوی رهبر جمهوری اسلامی و آزادی از زندان اوين خبر داده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين وبلاگ‌نويس که به حدود ۲۰ سال زندان محکوم شده بود در ششمين سال دوران محکوميتش مورد عفو قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر گزارش داد که ساعاتی پس از اين خبر يکی از فعالان رسانه‌ای محافظه‌کار متن گفتگويی از درخشان را منتشر کرده که زمان انجام آن متعلق به دو سال پيش است٬ اما به دلايل نامعلومی تاکنون منتشر نشده بود.

درخشان در اين گفتگو برای نخستين‌بار اعلام کرده مقام‌های قضايی و امنيتی از تحليل‌های وی درباره انتخابات سال ۸۸ در تهيه کيفرخواست عليه بازداشت شدگان آن سال استفاده کرده‌اند.

اين وبلاگ‌نويس افزوده در بازجويی‌ها اطلاعات قابل توجهی از ارتباط «ضدانقلاب» با نهاد‌های آمريکايی در اختيار نهاد‌های امنيتی گذاشته که همه آنها را از اينترنت استخراج کرده بود.

درخشان اضافه کرده در بازجويی‌ها بارها گفته برای انجام مصاحبه يا انتشار مقاله درباره مسائل مربوط به خارج از ايران و تجربه‌های خود در کشور‌های خارجی آماده است.

اين وبلاگ‌نويس در بخش ديگری از گفتگوی خود به جزئيات اتهاماتش پرداخته و از قوه قضائيه به خاطر سخت‌گيری در صدور حکم انتقاد کرده است.

درخشان گفته قوه قضائيه درباره بسياری از کسانی که در حال حاضر در خارج از ايران زندگی می‌کنند به مراتب احکام سبک‌تری صادر کرده است.

وی همچنين وضعيت خود در زندان را تشريح کرده و گفته هشت ماه نخست حبسش را در انفرادی گذرانده و ۹ ماه ديگر هم در «نيمه‌انفرادی» بوده است.

درخشان همچنين اظهار کرده به درخواست اسفنديار رحيم‌مشايی به ايران بازنگشته است٬ محمود احمدی‌نژاد درباره پرونده‌اش به قوه قضائيه نامه نوشته بود و برخی نيرو‌های حزب‌الله با وی دشمنی داشته و دارند.

خبرگزاری مهر در خبر آزادی آقای درخشان پوستری را نیز منتشر کرده که او را به عنوان «مدرس» یک دوره آموزشی سینما در سال ۹۲، به مدت دو ترم، معرفی می‌کند.

انتشار این پوستر در حالی است که آقای درخشان در سال ۹۲ محکوم به سپری کردن زندان تعیین شده برای خود بوده است.

705826.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016