چهارشنبه 26 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

نگرانی جدی علی سعيدی از آلايندگی ولايت فقيه، طنزی از داود داوديان

نماينده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران که چندی پيش از "انحراف در ساز و تمبک و انتخاب رهبر" ابراز نگرانی کرده بود، بار ديگر در اظهاراتی پيش از خطبه های نماز جمعه اين هفته تهران ضمن مقايسه های تاريخی،"جبهه پايداری " را از اصول "استمرار ولايت فقيه" برشمرده و تاکيد کرد که:"اگر قابيل هابيل را با بيل کشت ، بايد رهبری و مديريت جامعه را هم به عهده می گرفت."

به گفته اومردم بايد بدانند بعد از پيامبر، رهبری بايد استاندارد باشد، يعنی موسسه استاندارد به او مهر عصمت و طهارت زده باشد و با منبع بارگاه الهی ارتباط داشته باشد (منبعش نبايد سوراخ بوده و چکه نمايد) اما اولين اشتباه مردم اين بود که گمراه شدند و به روحانی رای دادند درحالی که بايد به سعيد جليلی رای می دادند تا ميراث نبوت در بيت باقی بماند. "

سعيدی با گفتن اينکه دومين اصل در حسين شريعتمداری را جبهه پايداری تعيين می کند افزود: اگر قابيل از مديريت هابيل سر باز زد بايد راهشان را با بيل از او جدا کنند"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او که در گفته های خود زمان پس از مرگ پيامبر مسلمانان و چند دستگی ميان پيروان او را با شرايط حاضر مقايسه می کرد همچنين افزود:"اصل بعد در حسين شريعتمداری ، احداث جاده کمربندی با هاشمی و روحانی است؛ انسان بايد تا وقتی ايشان حرف های ديگری می زند از او جدا شود، چون در انتخابات تاثير دارد."

نماينده آيت الله خامنه ای در سپاه سپس با تاکيد بر اينکه "مردم می توانند بانمايندگان مجلس حکم بازی کنند؛ ولی بايد دقت کنند نمايندگان به آنها کلک نزنند؛ بنابراين مردم بايد با خبرگانی که با همه وجود حکم را خوب بازی می کنند رفيق شوند ".

او همچنين با گفتن اينکه "اصل بعدی در شريعتمداری و شمقدری اين است که نبايد زياد عقب جلو کنيم بلکه پا به پای تو ميام هرجا بری گوش به حرف تو می دم هرچی بگی"

علی سعيدی در بخش پايانی اظهاراتش نيز تاکيد کرد که " پيامبر، بزرگ ترين انقلاب را پايه گذاری کرد و هرکه دارد امانتی موجود بسپارد به بنده وقت ورود نسپارد اگر شود مفقود بنده مسئول آن نخواهم بود" . او گفت ما بايد زمينه را برای باند معاويه فراهم کنيم تا بتوانيم ۳۰ سال ديگر با استفاده از قوی ترين شبکه تبليغاتی حکومت نموده وچيزی از ايران باقی نماند."

او پيش از انتخابات رياست جمهوری يازدهم نيز طی اراجيفی در مراسمی تحت عنوان "تجليل از فرماندهان، مربيان و مديران عقيدتی سياسی سپاه پاسداران" گفته بود:" "همواره پيشگيری از درمان مردم به مراتب آسانتر از مقابله با بيماری است" درباره "انحراف مردم" در صورت بازگشت به اصلاح طلبان گفت: " رجعت فکری مردم، نمايانگر ابعاد دقيق عميق‌ترين انحرافات مردم ايران در سال ۸۸ بوده است." او بدون اشاره به نام هاشمی همچنين گفته بود: "ريشه‌های رجعت عمدتا ناشی ازهاشمی و خاتمی است و در روی صحنه نقش بازی می‌کنند و مدرک ليسانس هم ندارند و غالباً نيز دارای هوادارانی هستند که اجازه ورود به حريم سلطان را نمی‌دهند." (حتی با دستور خرم سلطان)

سعيدی ٩ دی ماه سال گذشته بار ديگر در اظهاراتی تاکيد کرد که "ملاک حقانيت هر حزب در اين نظام اين است که روی دوش مقام معظم رهبری بپرد در غير اينصورت هيچ حزب، جبهه و گروهی غيبتش موجه نيست."

در ۱۵ خرداد سال جاری علی سعيدی با گفتن اينکه "تاريخ دوباره در زمان ما درحال تکرار شدن و دغدغه می باشد."

او با گفتن اينکه "من به شدت نگران ميراث بعد از خودم هستم" اضافه کرده بود:"راديو پيام می گويد اونا اشتباه کردند شما اشتباه نکنيد."

علی سعيدی در همين اظهاراتش گفته بود:"نخستين و مهمترين نگرانی من انحراف از محور ياتاقان بوده و اينکه آب و روغن قاطی نمايد.دومين نگرانی ما اين است که کسانی بيايند و به نرم افزار رهبری که تحت ويندوز می باشد دستبرد بزنند و آيکونهای ايشان را جا‌به‌جا کنند."

او همچنين تاکيد کرده بود که "متأسفانه تکرار آن را در چهار راه ولی عصر همين امروز نيز مشاهده کرديم. برخی آقايان و خانمها حتی حاضر نبودند به امام خامنه‌ای بگويند رهبر معظم انقلاب.

او ۵ شهريورماه امسال در جريان مراسمی با عنوان "اجلاس بسيج اساتيد" در مشهد با مقايسه وضعيت کنونی جمهوری اسلامی با صدر اسلام گفت: " ربايش نرم افزار از همان زمان هم باب بوده و جزء جرايم رايانه ای و نگرانی رهبرانقلاب می‌باشد."

او با گفتن اينکه " چهار دسته سينه زن هستند که شامل اين گروه‌ها می‌شود، نخستين گروه دسته آقازاده وزير نفت بودند، گروه سوم مردم کوچه بازاری و گروه چهارم دسته فرمان هيدروليک و رمضون يخی بودند که بيشترين انحراف را در رانندگی داشتند و گرفتار از دام‌ و دد ملولم و انسانم آرزوست شدند."

علی سعيدی همچنين اضافه کرده بود: " برخی خواص بدون در نظر گرفتن اينجانب می خواهند زير و رو کشيده و دو دره بنمايند حال آنکه امروز تصميم نهايی با مقام معظم رهبری است."

به گفته نماينده رهبر جمهوری اسلامی "تاريخ تکرار پذير است و اگر از آن درس نگيريم درسمان می دهند که در طول تاريخ ۱۳۸۸هم درس خوبی به آنها داديم . نگرانی زمانی ايجاد می شود که انقلاب نرم افزار خود را از دست بدهد و پايه های آن ويروسی شده يا ديليت شود، در تمام اعصار رهبران انقلاب نگران حفظ پست و مقام خود بوده اند که بر سر آنهاچه خواهد آمد."

اين اظهارات علی سعيدی کمتر از دوهفته پيش از پروستات حضرت آقا منتشر شده بود.

اما علی سعيدی تنها کسی از حلقه نزديکان و منصوبان رهبرجمهوری اسلامی نبود که نگرانی هايی درباره آينده رهبری را مطرح می کند.

١٨ شهريور يک روز پس از بستری شدن آيت الله علی خامنه ای در بيمارستان قلب تهران، احمد جنتی دبير شورای نگهبان گفته بود: "عده‌ای می‌خواهند سر چهار راه از چراغ قرمزرد شوند و گمان می‌کنند پليس حضور ندارد" .

احمد جنتی همچنين تاکيد کرده بود که "ما بايد طلحه‌ها و زبيرها، معاويه‌ها و عمروعاص‌ها و شريح قاضی ها و قاضی شارع ها (در نقش علی نصيريان ) و يزيدها و ابو سفيان ها و تبت يدا ابی لهب و تب ما اغنی عنه ماله وما کسبو و ادامه سوره تا آيه ۱۲۵ علامت بگذاريد ". او گفت به عقيده من يکی از چيزهايی که سبب شد حق حضرت علی ضايع شود اين بود که تصميم شورای نگهبان بود تا درس عبرت باشد برای امثال موسوی و کروبی حتی اگر در کابين زنانشان باشد."

دبير شورای نگهبان تاکيد کرده بود: " ثروت‌اندوزی يکی از کارهای ماست و ديگر نمی خواهيم حکومت مستضعفان محقق شود."

احمد جنتی فروردين ماه سال جاری نيز در جمع ناظرين شورای نگهبان در همين ارتباط گفته بود:"امروز عده ای که سنگر اول را فتح کرده اند در پی فتح سنگر دوم و سوم و چهارم به بعد تا چهار راه افسريه هستند. انتخابات خبرگان رهبری به سر ستون های با ارزش تخت جمشيد مربوط می شود و الان عده ای در حال طراحی هستند تا آنها را ربوده و مقاصد فاسد خود را از اين طريق دنبال نمايند."

با اينحال اما در خبرها و تحليل هايی که از سال گذشته تا کنون رسانه های مختلف سپاه منتشر کرده اند از اکبرهاشمی رفسنجانی به عنوان يکی از کسانی که نقاشی اش خوب است ياد شده است. همچنين اخباری از بازگشت چراغ جادو با مهره های سفيد که دست به مهره حرکت می باشد منتشر شده است.

کهنسالی بسياری از مقامات جمهوری اسلامی و مرگ و مير احمد جنتی و ساير اعضای شورای شورای نگهبان، و تعداد زيادی از اعضای مجلس خبرگان رهبری از يک سو و از ديگر سو پيروز شدن حسن روحانی از نزديکان اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات و دست داشتن دولت او در اين کشتارجمعی از جمله موضوعاتی است که به نظر می رسد نگرانی منصوبان رهبر فعلی جمهوری اسلامی را افزايش داده است و شرايط دوسال آينده که انتخابات مجلس و مجلس خبرگان رهبری تا آن زمان برگزار خواهد شد را برای آنها دشوار کرده است.

اسيدپاشان شناسايی شدند

براساس اعلام وزارت کشور بيش از ۹۹۱ هزار نفر به عنوان مظنون اسيدپاشی بر زنان اصفهانی دستگير شده اند اما هنوز مظنونان اصلی اسيدپاشی ها شناسايی نشده اند.

بيش از ده سال از انتشار خبر اولين مورد اسيدپاشی در شهر اصفهان می گذرد و حسين ذوالفقاری، معاون امنيتی انتظامی وزارت کشور می گويد که با مجموع اقدامات انجام شده افراد مورد بررسی به زير يک ميليون نفر رسيده اند اما هنوز مظنون مورد شناسايی قرار نگرفته.

خبرگزاری فارس به نقل از او گزارش داده: تمام افرادی که سابقه بيماری قلبی داشتند، تمام بيماران روانی اصفهان، تمام پرونده‌های ازدواج و طلاق و مخالفان عقيدتی سياسی و حتی تمام کسانی که در استان اصفهان موتورسيکلت مشکی يا رنگ های ديگری داشتند و کليه شرکتهای واحد اتوبوسرانی و ساکنين اصفهان و حومه مورد ارزيابی قرار گرفتند.

آقای ذوالفقاری گفته است که علاوه بر بررسی ۹۹۱ هزار نفر از يک قشر "در اين پرونده ما کارهای فنی از جمله چهره نگاری و کار با فتوشاپ و آموزش پاورپوينت و نصب ويندوز هفت وبرگزاری مانور ارتش برادر ماست در کوههای مجاور را انجام داده ايم". به گفته او چهره نگاری ها برای شناسايی لرزه نگاريها و خطر سيل و زلزله و آتش سوزی در اختيار مردم قرار گرفته است.

يک هفته قبل، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، از وجود تعداد بی نهايت مظنون در پرونده اسيدپاشی خبر داده بود و فرمانده نيروی انتظامی اصفهان هم گفته بود که پليس بيش از يک ميليون مورد را در اين زمينه بررسی می کند.

حسين ذوالفقاری همچنين در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج فرد اسيدپاش از کشور گفته است که ما نمی دانيم اگر هم می دانستيم به شما نمی گفتيم سپس مليحانه به خبرنگار لبخند زد.

پيشتر غلامحسين محسنی اژه ای سرپرست اداره گاز هم گفته بود که مدرکی برای اسيدپاشی وجود ندارد و البته مدرکی هم در خصوص استان اصفهان وجود ندارد.

در اين ميان مسولان امنيتی،نظامی ، انتظامی ،موشکی و پهباد سامانه های زمينی و اس سيصد و انرژی هسته ای حق مسلم ماست ، و احمدی نژاد و مشايی وپليس قضايی در خصوص انگيزه های اسيدپاشی و شناسايی و عدم شناسايی اسيدپاشان از همان روز اول گفته اند اسيدپاشان هنوز شناسايی نشده اند مسولان رده های مختلف و نمايندگان مجلس و بيت و نهاد رياست جمهوری و سپاه فجر شيراز در باب انگيزه اسيدپاشان به صورت منسجم اقدام به مصاحبه کرده و انگيزه اسيدپاشان را مرتبط با ديوانه چو ديوانه ببيند خوشش آيد معرفی کردند. آنچه که در اين ميان اشتراک داشت تکذيب هرگونه اسيدپاشی و مسايل ديگر بود. آنها پاسخی برای اين سوال نداشتند که وقتی هنوز اسيدپاش شناسايی نشده چطور با قاطعيت اين همه احتمالات قطعی را رد می کنيد و انگيزه های حزب اله اصفهان را به عنوان انگيزه اصلی مطرح می کنيد.
حجت الاسلام والمسلمين والمسلمات محمد تقی رهبر پيش از اين در مصاحبه ای گفته بود که اسيدپاشی ها "يک حرکت خودجوش و سناريوی طراحی شده از طرف می باشد". محمد فيروزه ای، عضو فراکسيون (با فراماسيون اشتباه نشود) رهروان ولايت و يکی از نمايندگان استان اصفهان هم به "ما" گفته بود که اسيدپاشی های اخير اصفهان کار آدم های مريض و شنيع و ... (سه نقطه) بوده که به دليل خصوصيات و ويژه گيهای شخصی دست به چنين کاری زده اند. اين اتفاق اصلا بحث زنجيرپاره کنی در سيستم قضايی و امنيتی نبوده و پی گير اين مساله هستيم و عاملان آن به موقع فرارخواهند کرد. افرادی که روی اين مسيرها (اسيد پاشی) کار می کنند ممکن است به مسيرهای ديگری هدايت شده و مسائل اجتماعی را از راههای ديگر بررسی نمايند.

الهام امين زاده (الهام اسم مونث می باشد)، معاون حقوقی رئيس جمهور هم در جمع خبرنگاران گفته بود که مسئله اسيدپاشی اصفهان يک پروژه شخصی بوده و مربوط به بخش خصوصی است و هيچ ارتباطی با دولت ندارد.

مسولان امنيتی و انتظامی ۴۴۴۴ مورد اسيدپاشی بر زنان در اصفهان را رسما تاييد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016