پنجشنبه 27 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

تهدید بسیج دانشجویی: علی مطهری بیاید، جلسه را به هم می‌زنیم!‬

5490f6ab078.jpg
کلمه- گسترش بیش از پیش طرح مطالبه رفع حصر رهبران جنبش سبز و فریاد این خواسته در هرتجمع و زمانی از سوی مردم، اقتدارگرایان را مجبور به توسل به راه‌های همیشگی خود یعنی راه خشونت، سرکوب و انحصارطلبی کرده است. انحصارطلبی طیف اقتدارگرا تا حدی رسیده است که دیگر فرزند شهید مطهری را هم در دایره «خودی‌ها» نمی‌دانند و برای علی مطهری هم خط و نشان می‌کشند و تهدید می‌کنند.

پس از ماجراهای دانشگاه آزاد مشهد و برهم زدن سخنرانی فائزه هاشمی در این دانشگاه، این بار بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان رسما تهدید کرد.

این تشکل درباره دعوت از علی مطهری برای سخنرانی در «همایش ملی بازشناسی نهضت جنگل میرزاکوچک» در این دانشگاه بیانیه صادر کرد و خواستار عدم حضور نماینده تهران و فرزند شهید مطهری به عنوان سخنران این مراسم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این تشکل در بیانیه خود صراحتا به تهدید عوامل این همایش روی آورده و نوشته است: «تاکید می‌کنیم که ما این اقدام را جز خدعه‌ای مزورانه و منافقانه برای برهم زدن آرامش دانشگاه گیلان نمی‌بینیم و صراحتاا تاکید می‌کنیم که مانع از حضور و ارائه سخنان ساختارشکنانه دیگری از سوی ایشان که دل امت و رهبری را خون و دل دشمنان داخلی و خارجی این نظام و انقلاب را شاد کند خواهیم شد و با شعارهای “دانشجو بیدار است از فتنه‌گر بیزار است” و “دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد” و “قیام سرخ جنگل فدای فتنه سبز نمی‌شود” و … هم در پاسداشت و تکریم شهید روحانی مظلوم خود که بازیچه تزویر گرایان و فرصت‌طلبان شده خواهیم کوشید و از دستاوردهای نظام و انقلاب در برابر هجمه‌های فرصت‌طلبان و بی‌بصیرتان دفاع خواهیم کرد.حاشا که ما فرزندان معنوی میرزا کوچک خان جنگلی که مغلوب و مرعوب قدرت‌های استعماری و استکباری زمان خود نشد، از چنین اقدام‌های مزورانه‌ای به راحتی عبور کنیم و بگذاریم که نام پدرمان را و راه او را با چنین رفتار و حرکاتی بیالایند.»

در راستای همین تهدیدات و روی آوردن به ابزار خشونت و سرکوب، اقتدارگرایان در شهرستان یزد هم دست به کار شده و به بهانه حضور علی مطهری در این شهر، فراخوان تجمع دادند.

به گزارش کلمه روز دوشنبه پیامکی مشکوک در شهرستان یزد ارسال شد که از عموم مردم برای تجمع مقابل دانشگاه این شهرستان دعوت می‌کرد. در این پیامک که از طریق وایبر منتشر می‌شد از «امت حزب‌الله یزد خواسته شده بود که برای اعتراض به سخنرانی علی مطهری (پسر نوح) و برای جلوگیری از تکرار حوادث مشهد، کرج و ورامین از ساعت ۱۹ دوشنبه ۲۴ آذر روبه‌روی دانشگاه یزد تجمع کنند.»همچنین در این پیامک با اشاره به خواسته و مطالبه رفع حصر از سوی حامیان جنبش سبز از امت حزب‌الله خواسته شده بود که این اطلاعیه را منتشر کنند.

علی‌رغم انتشار این اطلاعیه و تحریک برهم زدن سخنرانی علی مطهری، این مراسم سخنرانی برگزار شد و می‌توانید مشروح این سخنرانی و واکنش دانشجویان در دفاع از رهبران محصور جنبش سبز و علی مطهری را در اینجا بخوانید.

بیانیه بسیج دانشگاه گیلان و پیامک‌های مشکوک در شهر یزد، درحالی منتشر شده است که هفته گذشته نیز انحصارطلبان مانع برگزاری سخرانی فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد مشهد شدند و به نظر می‌رسد تحرکات اخیر آنها در برهم زدن سخنرانی‌هایی که دارای مجوز قانونی هم است، سازمان‌یافته و در راستای تلاش برای خفه کردن مطالبات مردمی برای رفع حصر و نمایان نشدن خواسته اکثریت مردم در آزادی رهبران جنبش سبز باشد. اقتدارگرایان که در چند سال گذشته برای پنهان نگاه داشتن و عدم بروز و ظهور مطالبه عمومی مردم، از همه دستگاه‌های تبلیغاتی و سرکوب و قدرت خود استفاده کرده‌اند، اینک بعد از پنج سال در مواجهه دوباره با خواسته رفع حصر، به شیوه‌ قدیمی خویش یعنی برهم زدن مراسم، تهدید، ارعاب و برخوردهای خشونت آمیز روی آورده اند.

تشکل شبه نظامی بسیج دیگر حتی نمابشی از عدم دخالت در امور سیاست داخلی را هم بازی نمی‌کند و با شیوع طرح مطالبه رفع حصر با درماندگی وارد مسایل جناحی هم می‌شوند و با انتشار بیانیه‌های عمومی، زبان تهدید و ارعاب را در پیش گرفته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016