جمعه 28 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

العربیه: معاون البغدادی و فرمانده نظامی‌اش کشته شدند

baghdadi0.jpeg
در حملات یک ماه اخیر نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش، سه تن از مهم‌ترین رهبران این گروه، حاجی معتز معروف به ابومسلم ترکمانی معاون ابوبکر البغدادی، عبدالباسط، فرمانده ارتش داعش و رضوان طالب حمود از رهبران رده دوم این گروه تندرو به قتل رسیدند.

روزنامه «وال استریت ژورنال نوشت، مقامات نظامی آمریکایی روز پنجشنبه ۱۸-۱۲-۲۰۱۴ تایید کردند که سه فرمانده ارشد گروه حکومت اسلامی، داعش سابق، در حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این سه نفر از فرماندهان بلندپایه حکومت اسلامی، داعش بوده‌اند، اما ابوبکر البغدادی رهبر این گروه در میان کشته شدگان نبوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو تن از کشته شدگان عبدالباسط به عنوان» امیر «نظامی گروه و حاجی المعتز معاون البغدادی بوده است. این مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده است، گفته‌اند حملات هوایی که منجر به کشته شدن این افراد شده از سوم تا نهم دسامبر (چهارشنبه هفته گذشته) انجام شده بود اما آنموقع هویت آن‌ها اعلام نشد چون به گفته مقامات آمریکایی آن‌ها می‌خواستند ۱۰۰ درصد مطمئن شوند که سه فرد مذکور جز کشته شدگان هستند، تا هویت آن‌ها را اعلام کنند.

به گزارش العربیه به نقل از ژنرال مارتین دمپسی فرمانده کل ارتش آمریکا، قتل این رهبران گروه داعش را تضعیف خواهد کرد.

به گفته این منابع، نیروهای ائتلاف به خطوط ارتباطی داعش از دهوک به موصل را مورد حمله قرار داده و آنرا مختل کردند تا این گروه نتواند به تقویت خود بپردازد.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی همچنین کشته شدن رضوان طالب حمود یکی از بلندپایه‌ترین فرماندهان گروه حکومت اسلامی را که قبلا منابع پزشکی عراق از کشته شدن وی خبر داده بودند، تایید کردند. این فرمانده نظامی داعش در شهر موصل و در جریان حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته شد.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون روز پنج شنبه اعلام کرد حملات هوایی ائتلاف بین المللی از اواسط ماه نوامبر تاکنون باعث ضربات شدیدی به داعش شده است. وی تاکید کرد این حملات توانست شماری از رهبران ارشد و میانی، این گروه تندور را از میان بردارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016