دوشنبه 1 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مکارم شيرازی: برای غلبه بر مشکلات، جمعيت کشور بايد افزايش يابد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آيت الله مکارم شيرازی با تاکيد بر لزوم افزايش جمعيت کشور به منظور غلبه بر مشکلات، تصريح کرد: متاسفانه در گذشته گرفتار شعار غلطی شديم و امروز برای تغيير دادن اين مساله با مشکلاتی مواجه هستيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی از مراجع تقليد روز يکشنبه در ديدار رييس سازمان بهزيستی، وظايف و ماموريت های اين سازمان را مهم ارزيابی و توصيه های مهمی خطاب به مديران و دست اندرکاران اين سازمان ارائه کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر لزوم حمايت از افرادی که بنا به دلايل مختلف در معرض آسيب های مختلف اجتماعی قرار گرفته اند، گفت: تحقق اين مساله سبب می شود که جلوی بسياری از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی گرفته شود. اين مرجع تقليد اضافه کرد: نقش نهادها و سازمان هايی همچون بهزيستی زمانی روشن می شود که اجازه ندهيم حتی يک نفر در جامعه دچار آسيب شود؛ چراکه در صورت کم توجهی به اين مساله ممکن است گرفتار معضلاتی شويم و مجبور باشيم برای رفع آن هزينه های زيادی را بپردازيم.

حضرت آيت الله مکارم شيرازی در بخش ديگری از سخنان خود منابع و نيروی انسانی را مهم ترين سرمايه کشور دانست و بر لزوم برنامه ريزی مناسب برای استفاده حداکثری از اين منابع تاکيد کرد.

وی همچنين طلاق را از معضلات اجتماعی کشور خواند و با تاکيد بر اين که سازمان بهزيستی بايد پيشگيری از وقوع اين مساله را يکی از وظايف اصلی خود بداند، يادآورشد: طلاق مشکلات زيادی را برای خانواده ها، فرزندان و به تبع آن برای جامعه و کشور ايجاد می کند.

اين مرجع تقليد با ناکافی توصيف کردن بودجه های دولتی برای رفع تمام مشکلات جامعه، تاکيد کرد که بايد خيران نيک انديش را به سمت کارهای نيکی که معمولا افراد کمتر سراغ آن می روند هدايت کرد.

حضرت آيت الله مکارم شيرازی خواستار افزايش جمعيت کشور برای غلبه بر مشکلات شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته جامعه را گرفتار شعار غلط و نادرست «فرزند کمتر زندگی بهتر» کرديم و همه جا برای اين شعار تبليغ و فرهنگ سازی کرديم، اما اکنون متوجه می شويم که اين مساله اشتباه بوده و با توجه به رايج شدن اين موضوع، برای تغيير دادن آن با مشکلات بسياری روبرو هستيم.

اين مرجع تقليد در پايان ضمن دعا برای موفقيت دست اندرکاران سازمان بهزيستی در ماموريت ها و وظايف محوله، توصيه های مهمی خطاب به آنان ارائه کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016