سه شنبه 23 دي 1393

"آماده‌باش کامل" نيروهای ايرانی "مدافع حرم" در عراق

معاون فرهنگی ستاد بازسازی "عتبات عاليات" عراق در ايران از "چند حمله خمپاره‌ای" گروه خلافت اسلامی (داعش) به "حوالی" حرم امامان شيعه در شهر سامرای عراق و همچنين آماده‌باش کامل نيروهای، به گفته او، "مدافع حرم" خبر داد.

به گزارش رادیو فردا، معاون فرهنگی ستاد بازسازی «عتبات عاليات» عراق در ايران گفت که در حال حاضر گزارشی از مجروح شدن احتمالی زائران ايرانی در عراق در اختيار ندارد.

اين خبر تنها دو روز پس از آن منتشر می‌شود که خبر رسيد يکی از فرماندهان نظامی ايران حاضر در عراق به ضرب گلوله کشته شده است.


مهدی نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اکبر کاظمی، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عاليات، روز سه‌شنبه، ۲۳ دی، تصريح کرد: «طی ساعت‌های گذشته چند حمله خمپاره‌ای از سوی تکفيری‌ها به حوالی حرمين امامين عسکريين صورت گرفته که خوشبختانه حرم و محوطه آن صدمه‌ای نديده است.»

وی اضافه کرد: «هم‌اکنون حملات خمپاره‌ای متوقف شده و وضعيت سامرا آرام است و مدافعان حرم در آماده‌باش کامل به‌ سر می‌برند.»

شهر سامرا در ۱۱۰ کيلومتری شمال بغداد يکی از شهرهای عمدتا سنی‌نشين است که برخی از اماکن مقدس شيعيان در آن واقع شده‌ است.

گروه حکومت اسلامی يا همان داعش سابق از ماه گذشته حملات خود را برای تصرف اين شهر تشديد کرده ‌است.

برخی رسانه‌های ايران در روز ۲۱ دی از مرگ يکی از فرماندهان ايرانی حاضر در عراق به نام «مهدی نوروزی» از «اعضای شورای فرماندهی پايگاه بسيج شهيد تيموری‌نيا کرمانشاه» در شهر سامرا خبر داده و از او به عنوان «مدافع حرم» نام برده بودند.

به گزارش «خبرگزاری اهل بيت»، او «در حين عمليات با اصابت مستقيم گلوله» شبه‌نظاميان «حکومت اسلامی» (داعش) کشته شده است.

پيش از آن نيز حميد تقوی، از فرماندهان سپاه پاسداران ايران، روز شنبه، ۶ دی، و با شليک «تک‌تيرانداز» گروه داعش در سامرای عراق کشته شده بود.

علی شمخانی، دبير شورای عالی امنيت ملی ايران، در مراسم تشييع جنازه آقای تقوی گفته بود که «اگر تقوی‌ها در سامرا خون ندهند ما بايد در سيستان، آذربايجان، شيراز و اصفهان خون بدهيم».

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌گويند که برای کمک به دولت عراق در نبردها با شبه‌نظاميان اسلام‌گرای «حکومت اسلامی»، «مستشار نظامی» به اين کشور فرستاده‌اند.

مقام‌های ايران پيش از اين شهرهای مذهبی عراق شامل نجف، کربلا، سامرا و کاظمين را به عنوان «خط قرمز» ايران در برخورد مستقيم با گروه داعش توصيف کرده بودند.

همزمان با سفر شيعيان، از جمله شيعيان ايران برای برگزاری مراسم اربعين در عراق، بر اثر انفجار شش خمپاره در روز جمعه، ۲۱ آذر، در شهر کربلای عراق «يک نفر» کشته و «چهار نفر» مجروح شدند. هيچ يک از کشته و مجروحان ايرانی نبودند.


Published from gooya news {http://news.gooya.com}
Copyright © 2009 news.gooya.com
All rights reserved for the original source