چهارشنبه 1 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رئيس قوه‌ قضائيه: بعيد نيست ترور اخیر در فرانسه حرکتی مشکوک باشد

خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه‌قضائيه ـ آيت‌الله آملی لاريجانی رئيس قوه قضاييه در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی به توهين­‌های مکرر رسانه­‌های غربی به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و گفت: توهين­‌های مکرر رسانه­‌های غربی عليه مقدسات اسلام را محکوم می‌کنيم و می­‌گوييم که اين رويه غير عقلانی و غير انسانی و توهين آشکار به بيش از يک ميليارد مسلمان با هيچ معياری حتی معيارهای ليبرالی قابل پذيرش نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت الله آملی لاريجانی با اشاره به اينکه «حرکت­‌های اخير و توهين­‌های مکرر به مقدسات مسلمانان و نيز توهين به ساحت مقدس نبی اکرم اسلام اصل اين مسئله يعنی ترور اوليه انجام شده در پاريس و اهداف و مقاصد آن را در هاله­‌ای از ابهام قرار می­‌دهد» تأکيد کرد: بعيد نيست داستان ترور اخير و روند بعدی آن در فضا­سازی­‌های رسانه­‌ای و حملات گسترده به مسلمانان مانند جريان ۱۱ سپتامبر حرکتی مشکوک و توطئه­‌ای برای بد­­نام کردن مسلمانان و ايجاد اسلام هراسی باشد.

رئيس دستگاه قضا ظلم و ستم غربی­‌ها عليه مسلمانان و ملت­‌های آزاده جهان، استعمار کشورهای ديگر از سوی غربی­‌ها و حتی برده­‌داری نسل­‌های قبلی آنان را پيشينه­‌ای سياه و تاريک برای غربی­‌ها در مقابله با ملت­‌های ديگر دانست و گفت: از چنين افرادی که پيشينيان آنان دارای سابقه جرم و جنايت و برده­‌داری عليه انسان­‌ها در نقاط مختلف جهان هستند چندان هم بعيد نيست که نتوانند نورانيت ارزش‌های الهی و خصوصاً ذات مقدس نبی اکرم را درک کنند و به خود اجازه توهين به مقدسات بيش از يک ميليارد مسلمان را بدهند و اقدامات تحريک آميز عليه مسلمانان به عمل آورند.

آيت الله آملی لاريجانی با تأکيد بر اينکه «حتی غربی­‌های معتقد به اصل آزادی و ليبراليسم نيز توهين آشکار به افراد به استناد اصل آزادی را، غير قابل قبول می­‌دانند» تصريح کرد: جای تأسف است که غربی­­‌های مدعی آزادی و احترام به حقوق بشر توهين به مقدس­ ترين مقدسات بيش از يک ميليارد مسلمان را جايز و مبتنی بر اصل آزادی می­‌دانند اما اظهارنظر راجع به «هولوکاست» را بر­نمی­‌تابند و افراد منتقد اين جريان را مجازات می­‌کنند.

رئيس قوه قضاييه خواستار تجديدنظر وزارت امور خارجه کشورمان در نحوه تعامل با دولت‌های غربی و حاميان جريان­ توهين اخير به اسلام و مسلمانان شد و افزود: شنيده شده که نخست وزير انگليس هم ادعا کرده که توهين به اديان اشکالی ندارد و آزاد است. اگر اين سخن درست باشد بايد به آنان گفت شرمتان باد که توهين به ذات مقدس نبی اکرم و تعاليم نورانی اديان را تجويز می‌کنيد اما انکار ماجرای مشکوک هولوکاست را ممنوع و منکرين را مستحق زندان می‌دانيد.

آيت الله آملی لاريجانی تصريح کرد: توصيه برادرانه ما به دولتمردان عزيز کشورمان و مسئولان وزارت خارجه اين است که تعامل، رفتار و گفتار خود در مقابل اينگونه افراد و جريان­‌ها را متناسب با نحوه رفتار و گفتار آنان تنظيم کنند و پاسخ روشن و قاطعی به توهين کنندگان و حاميان آنها بدهند تا همگان بدانند که هيچ کسی و به هيچ بهانه­‌ای حق توهين به مقدسات مسلمانان را ندارد.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی پس از بررسی آخرين وضعيت دستگاه قضايی کشور بخش دوم گزارش رئيس سازمان زندان­‌ها و اقدامات تأمينی و تربيتی کشور در خصوص مشکلات و وضعيت زندان­‌ها ارائه و دستورهای لازم از سوی رئيس قوه قضاييه صادر شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016